۰۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۲۹۰۲۷
آیت الله قرهی:

بسیاری از انسان‌ها جز اندکی امام حسین را نشناختند

آیت الله قرهی گفت: بسیاری از انسان‌ها جز اندکی امام حسین(ع) و سایر ائمه معصومین(ع) را نشناختند.
قرهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله روح الله قرهی موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) شامگاه جمعه در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مسجد امام مهدی(عج) برگزار شد، گفت: امام حسین(ع) «مصباح‌الهدی و سفینه‌النجاة» است، امام حسین(ع) در آسمان بسیار بزرگتر از روی زمین است.

وی افزود: بسیاری از انسان‌ها جز اندکی امام حسین(ع) و سایر ائمه معصومین(ع) را نشناختند، هر زمان از این عالم بروند حقایق امام در عالم دیگر برای آنها مکشوف می‌شود.

آیت الله قرهی با بیان اینکه بزرگی امام حسین(ع) را شهدای کربلا درک کردند، عنوان کرد: امروز بسیاری از ما برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنیم اما به حقیقت واقعی جایگاه و شان ایشان آگاهی کامل نداریم.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) اظهار داشت: همه حقایق عالم با وجود امام برای ما روشن می‌شود، علم به همراه تقوا برای بشر مفید خواهد بود، اگر کسی که اتم را کشف کرده بود تقوا داشت جنبه منفی آن را پرورش نمی‌داد، علمی که امام به مردم بدهد در آن مفسده نیست.

آیت الله قرهی با بیان اینکه امام چون از ناحیه خداوند است علم او مفسده ندارد، گفت: زمانی که امام طلوع کند همه انسان‌های همچون ماه از نور او نور گرفته و نورانی به علم می‌شوند در واقع از مجهول بودن محض به علم نسبی دست پیدا می‌کنند.

وی افزود: طلوع علم امام بر مردم چنان افق بالایی دارد که هیچ کس امروز نمی‌تواند آن را تصور کند، اگر قطره‌ای از دریای علم امام به سوی مردم جاری شود یخ وجودی انسان‌ها را آب کرده و آنها می‌توانند بسیاری از حقایق علمی را درک کنند.

موسس حوزه علمیه امام مهدی(عج) بیان داشت: بعد ظهور امام چنان اثرات مخرب گناه را برای مردم تشریح می‌کنند که انسان‌ها خودبه خود از گناه متنفر می‌شوند، امروز بیشترین علت گناه جهالت است.

آیت الله قرهی با بیان اینکه ما نسبت به امام ادراک حقیقی نداریم، گفت: همه شهدای کربلا فهمیدند که اباعبدالله(ع) امام است، ما به اسم این را می‌گوییم اما درک حقیقی از آن نداریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همه ما به واسطه خلقت پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) خلق شدیم، ستمگران و ظالمانی مثل شمر، اوباما، ترامپ پیامبر اسلام(ص) را نشناختند که اینگونه احمقانه جلوی آنها ایستادند در حالیکه نمی‌توانند راه به جایی ببرند./۸۰۷/پ۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات