۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۳۰۰۱۰
آیت الله مظاهری:

ثواب انتظار فرج به اندازه شهادت فی سبیل الله است

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: ایجاد انقلاب تدریجی از سوی شیعیان حضرت ولی عصر انجام می گیرد و تلاش در این راستا به عنوان انتظار فرج مطرح است و به اندازه ای ثواب دارد که پیامبر در روایتی می فرمایند، کسی که منتظر واقعی باشد مثل این است که در برابر دیدگان من شهید شود.
آیت الله مظاهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری در جلسه اخلاق صبح امروز که در مسجد امیرالمؤمنین(ع) خیابان جی پیرامون مبحث شناخت حکومت امام زمان(عج) در دوران ظهور برگزار شد، گفت: انسان منتظر یک مؤمن واقعی است.

وی در ابتدا افزود: انقلاب امام زمان(عج) به دو صورت دفعی و تدریجی صورت می پذیرد که امام زمان(عج) در انقلاب دفعی با خرق عادت و معجزه یک روزه بر جهان مسلط می شوند و در مدت شش روز حکومتشان در جهان مستقر می شود و در آن زمان قوانین دین اسلام ناب در عالم پیاده می شود.

حضرت آیت الله مظاهری اذعان کرد: ایجاد انقلاب تدریجی از سوی شیعیان حضرت ولی عصر(عج) انجام می گیرد و تلاش در این راستا به عنوان انتظار فرج مطرح است و به اندازه ای ثواب دارد که پیامبر(عج) در روایتی می فرمایند، کسی که منتظر واقعی باشد مثل این است که در برابر دیدگان من شهید شود.

رییس حوزه علمیه اصفهان تبیین کرد: انتظار فرج گاهی با لفظ و ادعا است و با اضافه کردن عبارت شریفه و عجل فرجهم در پایان صلوات و یا با خواندن دعای ندبه انجام می گیرد که اهتمام داشتن به انجام این مرحله در طول شبانه روز لازم و ضروری است.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: مرحله مهم تر از مرحله لسانی و لفظی خواست دلی است؛ این مرحله اگر توأم با عمل باشد سبب می شود دوران غیبت به پایان برسد و امام عصر(عج) ظهور کنند چرا که این خواست دلی سبب زنده شدن قوانین اسلام در جامعه خواهد شد؛ خواست دلی در بین اعضاء جامعه وجود دارد ولی باید با مراعات تقوای الهی همراه باشد؛ کسی انتظار فرج واقعی دارد که مؤمن حسابی باشد.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله وحید بهبهانی از مراجع بزرگ تقلید در زمان های گذشته هستند که تشرفاتی را خدمت حضرت ولی عصر(عج) داشته اند؛ این مرد بزرگوار برای فعالیت های دینی مدتی به شهر بهبهان سفر کردند ولی نتوانستند به موفقیت دست پیدا کنند، حضور ایشان در شهرهایی مثل اصفهان و کرمانشاه نیز نتیجه ای نداشت به همین سبب تصمیم گرفتند به شهر نجف بروند و در آن جا به فعالیت های دینی مشغول شوند؛ ایشان بعد از رفتن به نجف آن قدر موفق بودند که توانستند موضوع اخباری گری که در آن دوران گسترش بسیار عجیبی پیدا کرده بود را منحل کنند؛ فقه و فقهاتی که امروزه در دست است نتیجه تلاش های بسیار زیاد این مرد عزیز است.

حضرت آیت الله مظاهری با بیان این که برخورداری از ملکه قدسیه سبب می شود نور خداوند در دل انسان تجلی یابد، ادامه داد: آیت الله وحید بهبهانی می گویند انسان ها باید ملکه قدسیه داشته باشند، سپس در تعریف ملکه قدسیه می گویند، از ملزومات برخورداری از ملکه قدسیه داشتن عدالت است، باید فقها را دوست داشته باشیم و از مریدان آن ها باشیم که اگر پای منابر آن ها حضور پیدا نکنیم به سرگردانی عجیبی دچار می شویم و این سرگردانی تا لحظه مرگ ادامه دارد.

رییس حوزه علمیه اصفهان در تجلیل از شخصیت آیت الله وحید بهبهانی گفت: آقای بهبهانی خودشان از ملکه قدسیه بهرمند بوده اند و بارها و بارها خدمت امام عصر(عج) تشرف داشته اند؛ به نظر بنده ایشان در مناجات با اهل بیت(ع) با کشف و شهود ایشان را زیارت می کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که باید به فکر امام زمان(عج) باشیم، اظهار کرد: ظهور امام زمان(عج) سبب می شود فقر، تبعیض، اختلافات و گرفتاری ها از جامعه برطرف شود و تدین، عدالت و قوانین اسلام در جامعه فراگیر شود؛ ظهور امام عصر(عج) دنیا را به بهشت تبدیل می کند.

وی خاطرنشان کرد: معلوم نیست حکومت امام زمان(عج) چقدر به طول می انجامد ولی می دانم در آن زمان مصحف حضرت زهرا(س) به عنوان قانون اساسی جامعه قرار می گیرد و شرایط برای رجعت اهل بیت(ع) آماده می شود؛ در روایات می خوانیم دوران حکومت امام حسین(ع) در رجعت بیش از هزار سال طول می کشد؛ در جامعه آن روز عموم مردم متقی هستند.

حضرت آیت الله مظاهری در پایان افزود: پیامبر(ص) در روایتی می فرمایند، از زمان خلقت حضرت آدم(ع) تا زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) مقدمه ای برای دوران رجعت است؛ دوران رجعت سبب می شود هدف خلقت انسان نمایان شود./867/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات