۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۵۳۰۲۹۹
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

اقامه امر به معروف و نهی از منکر نیاز به یک حرکت عمومی دارد

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اثر امر به معروف و نهی از منکر زمانی در جامعه نمایان می شود که یک جنبش عمومی در جامعه برای اقامه معروف و ترک منکر قیام کنند؛ امر به معروف و نهی از منکر نیاز به یک جوشش درونی دارد.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد ضمن اشاره به بیانات امام خمینی(ره)، گفت: حیات معنوی انسان با فراگیر شدن قوانین الهی در جامعه تأمین می شود.

وی در بررسی آثار خداشناسی افزود: توجه به رسالت رسولانی که همگی برای تبیین موضوعات با محور یکسان نزد انسان ها آمده اند می تواند ایمان انسان به خداوند را تقویت کند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به آیه صد و پنجاه و هفتم سوره اعراف که می فرماید«الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الأمِّیَّ الَّذِی یَجِدُونَهُ مَکْتُوبًا عِنْدَهُمْ فِی التَّوْرَاةِ وَالإنْجِیلِ یَأْمُرُهُمْ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَاهُمْ عَنِ الْمُنْکَرِ وَیُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّبَاتِ وَیُحَرِّمُ عَلَیْهِمُ الْخَبَائِثَ وَیَضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَالأغْلالَ الَّتِی کَانَتْ عَلَیْهِمْ فَالَّذِینَ آمَنُوا بِهِ وَعَزَّرُوهُ وَنَصَرُوهُ وَاتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِی أُنْزِلَ مَعَهُ أُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» اذعان کرد: پیامبران الهی به واسطه امر به معروف و نهی از منکر کردن انسان هایی که خداوند را به عنوان خالق هستی پذیرفته اند، راه هدایت را به ایشان می نمایانند؛ انسانی که که خداوند را قبول دارد به این فرایض الهی عمل می کند و هدایت می شود.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: اثر امر به معروف و نهی از منکر زمانی در جامعه نمایان می شود که یک جنبش عمومی در جامعه برای اقامه معروف و ترک منکر قیام کنند؛ امر به معروف و نهی از منکر نیاز به یک جوشش درونی دارد.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: اوایل انقلاب محضر امام خمینی(ره) رسیدیم و ایشان در رابطه به امر به معروف و نهی از منکر به ما فرمودند، منتظر دولت و مسؤولان نباشید و خودتان برای امر به معروف و نهی از منکر حرکت کنید؛ فراگیر شدن قوانین الهی در جامعه بسیار مؤثر است و حیات معنوی انسان را تأمین می کند.

وی اظهار کرد: برخی افراد بدون داشتن قید و بند به قوانین الهی، هر عمل خلافی را مرتکب می شوند؛ خوردن چیزهای حرام و نجاسات که به صورت جزئی در دین مبین اسلام ناب تبیین شده است، ضررهای بی شاعبه ای دارد که یکی از ضررهای آن بیماری های جسمی است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: تحقیقات اخیر نشان می دهد خوردن گوشت حیوانات سبب ورود ژن حیوان به بدن انسان می شود؛ افرادی که گوشت حیوانات درنده می خورند، خویِ درندگی پیدا می کنند و خوردن گوشت خوک، غیرت افراد را زایل خواهد کرد.

امام جمعه موقت اصفهان در پایان با بیان این که اسلام از ابتدای تولد تا زمان مرگ برای زندگی مادی و معنوی انسان برنامه دارد، ابراز کرد: قوانین دین اسلام برای نجات بشریت وضع شده است ولی دولت های جنگ طلب با تمسک به هر وسیله ای، دنیا را به آشوب می کشانند تا از این طریق دین را تخریب کنند و به مقاصد شوم خود برسند./867/پ202/ب1

ارسال نظرات