۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
کد خبر: ۵۳۰۴۴۴

ترامپ از نظر حقوقی حق بررسی پایبندی ایران به برجام را ندارد

کارشناس بین الملل معتقد است که ترامپ از نظر حقوقی حق بررسی پایبندی ایران به برجام را ندارد و مطرح کردن این مساله برای یافتن راهی فرعی به منظور خارج کردن برجام از حیز انتفاع است.
مواضع ترامپ رییس جمهور آمریکا نسبت به ایران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، پیرمحمد ملازهی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان راجع به طرح آمریکا مبنی بر لزوم بررسی پایبندی ایران به برجام گفت: تمام ساز و کار های برجام در توافقنامه بیان شده است و نیازی نیست خارج از آن عمل شود و ترامپ می خواهد با طرح این مساله به گونه ای رفتار کند که معاهده را از حیز انتفاع خارج کند.

وی با بیان این که آمریکا چون نمی تواند به شکل صریح برجام را رد کند و می داند که دیگر اعضای ۱+۵ در قبال نقض برجام واکنش نشان می دهند و با این طرح ها موافق نیستند به دنبال آن است تا راه های فرعی ایجاد کند که بتواند برجام را از بین ببرد، تصریح کرد: اگر به لحاظ قانونی در چارچوب معاهدات بین المللی و برجام بنگیریم چنین حقی را نمیتوان برای ترامپ از نظر حقوقی قائل شد.

گفتنی است، رئیس جمهور آمریکا پس از آن که موفق نشد برجام را تغییر دهد حالا مدعی شده که باید میزان پایبندی ایران به برجام را بررسی کند./۱۳۲۵//۱۰۳/خ

ارسال نظرات