۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۳۳۳۴۱
آیت الله طبرسی:

اروپایی ها با حیله گری به دنبال گرفتن امتیاز بیشتر از ایران هستند

آیت الله طبرسی گفت: امروز می بینیم در موضوع برجام آمریکا از یک سو آن گونه نقض برجام می کند و در طرف دیگر اروپایی ها نیز با حیله گری در تلاش هستند به بهانه مسائل موشکی و حضور منطقه ای از ایران امتیاز بگیرند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیر کل و کارکنان اداره کل مالیاتی استان با اشاره به این که اصل موضوع مالیات یک اصل شرعی و اسلامی است، گفت: امام علی(ع) در نامه ای که به مالک اشتر نوشتند به مسأله خراج که امروز از آن به مالیات تعبیر می شود، تأکید کرده اند.

وی با بیان این که امام علی(ع) در نامه خود به مالک اشتر تأکید کردند که خراج گرفته شده باید صرف جامعه اسلامی شود، افزود: به طور حتم اخذ مالیات موجب ایجاد یک نظم مناسب در زندگی مردم خواهد شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که با اخذ مالیات می تواند شاهد یک رشد متوازن در بخش های مختلف کشور بود، خاطرنشان کرد: با اخذ یک مالیات هدفمند در کشور می توانیم امیدوار باشیم که همه مناطق کشور از عواید حاصل از مالیات بهره مند شوند.

آیت الله طبرسی با بیان این که اخذ مالیات روند خدمت رسانی به عموم جامعه را تقویت خواهد کرد، بیان داشت: اگر مالیات نباشد این روند دچار خلل و نقص خواهد شد که می تواند اثرات نامطلوبی را برای کشور در پی داشته باشد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که در حال حاضر مدیریت بسیاری از کشورهای جهان بر مبنای همین اخذ مالیات ها انجام می شود، خاطرنشان کرد: البته این مسأله هنوز در کشورمان به خوبی نهادینه نشده است.

آیت الله طبرسی با بیان این که کشورمان همچنان بر مبنای بودجه نفتی اداره می شود و هنوز جایگاه مالیات به خوبی در میان مردم نهادینه نشده است، تصریح کرد: اگر فرهنگ پرداخت مالیات به خوبی در کشورمان نهادینه شود به طور حتم برای اداره امور نیازمند بودجه نفتی نخواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که یکی از مسائل مهمی که می تواند زمینه نهادینه شدن فرهنگ پرداخت مالیات را در کشور بیشتر فراهم کند تبلیغ و ارائه گزارش به عموم مردم است، خاطرنشان کرد: متأسفانه هنوز بخش مهمی از مردم نسبت به کارکردهای مالیات اطلاع چندانی در اختیار ندارند.

امام جمعه ساری، یکی از راه های افزایش دریافت مالیات و جلوگیری از فرارهای مالیاتی را تببین دقیق این مسأله و کارکردها و نحوه بهره برداری آن از سوی متولیان این حوزه برای مردم دانست و تصریح کرد: اگر مردم به طور کامل در جریان روند هزینه کردن درآمدهای مالیاتی قرار بگیرند به طور حتم در تقویت این امر همکاری خواهد کرد.

وی با بیان این که مالیات یک امر مشروع و قانونی است و مردم با طیب نفس و اطمینان خاطر این هزینه‌ها را پرداخت کنند، گفت: امام علی(ع) زمانی که متوجه شدند فردی به دلیل مشکلات و رکود بازار نتوانسته درآمدی کسب کند او را از دادن مالیات معاف کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که مردم کشورمان در همه مسائل قانونی همراه دولت و مجریان قانون بوده اند، تصریح کرد: متأسفانه امروز اقتصاد کشورمان تک محصولی و این ضربه های سنگینی را به کشورمان وارد واهد کرد.

وی با اشاره به این که اقتصاد نفتی نمی تواند کشور را به رشد و توسعه متوازن برساند، خاطرنشان کرد: امروز تنها راه کشور بهره مندی از ظرفیت مالیات به عنوان یک جایگزین مناسب برای نفت در اقتصاد کشور است.

نماینده مردم مازندرام در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مالیات باید معقول، مقبول و مشروع از مردم اخذ شود، تصریح کرد: نباید به گونه ای رفتار کنیم که مردم و تولید کنندگان کشور از پرداخت مالیات گریزان باشند.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز مالیات در بسیاری از کشورها به عنوان یک فرهنگ نهادینه شده است، خاطرنشان کرد: باید به گونه فرهنگ سازی شود تا مردم همانند دیگر امور کشور که بسیار قانون مند رفتار می کنند در پرداخت مالیات نیز همان گونه برخورد کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که دولت باید از مردم مالیات بگیرد تا آسایش و آرامش ما را تأمین کند، تصریح کرد: دولت بدون اخذ مالیات نمی تواند بسیاری از امور کشور را تأمین کند و پیش ببرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مالیات مشروع و مقبول را قبول داریم، خاطرنشان کرد: خوداظهاری و خود ابرازی مالیات امری معقول است و کسبه، مشاغل و اصناف باید در پرداخت مالیات پیشگام باشند.

آیت الله طبرسی با بیان این که اگر مالیات از سوی بخش های مختلف به صورت منظم و در زمان تعیین شده پرداخت نشود دولت نمی تواند به تعهدات خود عمل کند، تصریح کرد: اگر به دنبال اقدامات رفاهی و خدماتی در مناطق مختلف کشور از سوی دولت هستیم باید فرهنگ پرداخت مالیات به خوبی در کشورمان نهادینه شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که مسؤولان نباید مسأله اقتصاد مقاومتی را به خاطرات بسپارند، خاطرنشان کرد: موضوع اقتصاد مقاومتی تنها راه حل کشور برای برون رفت از مشکلات اقتصادی است.

امام جمعه ساری با بیان این که متأسفانه برخی مواقع شاهد برخورد شعاری با این سیاست های مهم هستیم، تصریح کرد: مسأله اقتصاد مقاومتی باید به یک موضوع مهم و حیاتی در کشورمان تبدیل شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که مسؤولان کشورمان باید بدانند که نگاه به بیرون و دل بستن به وعده های نسیه غرب راه حل رفع مشکلات کشور نیست، خاطرنشان کرد: کلید حل مشکلات و معضلات اقتصادی کشور تکیه بر توان داخلی و اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

آیت الله طبرسی با بیان این که به هیچ عنوان نباید به غرب اعتماد کنیم، تصریح کرد: امروز می بینیم در موضوع برجام آمریکا از یک سو آن گونه نقض برجامی کند و در طرف دیگر اروپایی ها نیز با حیله گری در تلاش هستند به بهانه مسائل موشکی و حضور منطقه ای از جمهوری اسلامی ایران امتیاز بگیرند./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات