۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
کد خبر: ۵۳۳۴۴۱
رییس مرکز فقهی جوادالائمه:

واقعه عاشورا در پی جهل و بی بصیرتی کوفیان به وجود آمد

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه واقعه عاشورا در پی جهل و بی بصیرتی کوفیان به وجود آمد، گفت: مردم عراق در این بین با ناآگاهی و جهلشان خانواده اهل بیت را مورد تحقیر و تمسخر قرار دادند؛ اما با صبوری و حلم امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) می بینیم نتیجه تلاش های بنی امیه و آل زیاد به عکس شد.
حجت الاسلام تقوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علی اصغر تقوی، امروز در مصاحبه با رادیو خراسان با اشاره به آغاز ماه صفر گفت: کاروان کربلا در حرکت به سوی کوفه، هدایت و رهبری مردم عراق را دنبال می کرد که با حادثه عظیم و دردناک کربلا روبرو شدند.

وی ادامه داد: مردم عراق در این بین با ناآگاهی و جهلشان خانواده اهل بیت را مورد تحقیر و تمسخر قرار دادند اما با صبوری و حلم امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) می بینیم نتیجه تلاش های بنی امیه و آل زیاد به عکس شد.

رئیس مرکز فقهی جوادالائمه بیان داشت: در آموزه های دین مبین اسلام فراوان صحبت از ارام مهمان و مهمان نوازی شده است، از جمله اینکه میهمان روزی اش را با خود می آورد و  گناهان صاحبخانه را می شوید.

عضو اتاق تبلیغ خراسان اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرماید: کسی که با مهمانش هم نشینی کند، در قیامت و بهشت همنشین من و جدم ابراهیم خلیل الله است.

وی خاطرنشان کرد: زیاد شدن عمر و روزی، در خدمت مردم بودن و رضایت خداوند از برکات حضور مهمان در منزل است.

حجت الاسلام تقوی در ادامه مباحث کارشناسی خود در رابطه با مبحث طعنه و تمسخر دیگران که مورد بیزاری قرآن است، گفت: تاریخ همیشه دارای تلخی ها و ناراحتی هایی است از جمله ستم و ظلمی بعد از حادثه کربلا خاندان اهل بیت وارد شد، اما حضرت زینب(س) جز زیبایی در تمام این استقامت ها ندید.

عضو اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: این تلخی ها پایانش شیرینی انسانیت، تسلیم امر خدا بودن و معنویت بود.

وی افزود: شناخت کوفیان براساس تبلیغات و شایعاتی که در جامعه پخش شده بود و حق را از ناحق نتوانستند تشخیص دهند حاصل می شد، این ها کسانی را تمسخر و تحقیر می کنند که در اصل اولاد رسول الله بودند.

رئیس مرکز فقهی جوادالائمه یادآور شد: پیامبر می فرمایند: "3گروه را اکرام کنید که یکی از آن گروهها فردی است که بر اساس اتفاقی دچار مشکل شده است"، اسرای کربلا دراثر بی بصیرتی و طمع کوفیان در آن وضعیت قرار گرفتند.

حجت الاسلام تقوی گفت: باید جلوی شایعات و آبرو ریزی های دروغین در فضای مجازی را بگیریم؛ زیرا آزار و اذیت در قرآن ناپسند بوده و مورد مذمت واقع شده است./۹۷۰۵/پ۲۰۴/ب۲

 

ارسال نظرات