۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۵۳۳۶۱۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

ارزش‌گرایی و نمود دین‌داری از ثمرات اتحاد مردم و مسؤولان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: نتیجه اتحاد و پیوند بین مردم و مسؤولان پایبندی مردم به دین و دین‌داری و نمود ارزش‌گرایی و رعایت خطوط قرمز دیانت به‌عنوان فرهنگ عمومی و غالب مردم است.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار شماری از مسؤولان استانی، با تأکید بر همراهی و اتحاد مسؤولان در راستای خدمات‌دهی بهتر و بیشتر به مردم، اظهار کرد: همدلی بین مردم و مسؤولان زمینه‌ساز دست‌یابی به حیات طیبه موردنظر اسلام است.

وی افزود: امام علی (ع) می‌فرماید: اوضاع رعیت و مردم به سامان نمی‌رسد مگر هنگامی که والیان و حاکمان راه صلاح بپویند و والیان نیز اصلاح نخواهند شد مگر آن مردم در همه صحنه‌ها پایداری از خودشان دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به پیامدهای همدلی بین مسؤولان و مردم، اضافه کرد: امام نخست شیعیان می‌فرماید: «فاذا ادّت الرعیه الی الوالی حقه و ادّالوالی الی‌ها حقها عز الحق بینهم اقمت مناهج الدین و اعتدلت معالم العدل اجرت علی اذلالها السنن و طمع فی بقاءالدوله ویئست مطامع الأعداء» و پیامدهای این همدلی را بیان می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از این پیامدها عزت حق است، خاطرنشان کرد: در جامعه‌ای که بین مدیران و مجریان امور و مردم تعامل و همکاری و همدلی وجود داشته باشد نشانه‌های عزت و سربلندی طرفداران حق آشکار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در چنین جامعه‌ای همه کارها با میزان حق نمره می‌گیرند و بر اساس حق شکل می‌گیرند؛ زیرا عزت حق در گام اول عزت طرفداران حق است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: حکومتی که بر اساس حق پایه‌ریزی شده و مردم با حق‌گرایی از رژیم باطل سرباز زده‌اند هنگامی به اوج حق خود خواهد رسید که بین دولت و مردم حاکم و رعیت پیوند دینی و قلبی برقرار باشد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ثمرات همدلی و وحدت بین مسؤولان و مردم نمود دین‌داری است، ادامه داد: نتیجه پیوند و همدلی و هم‌زبانی دولت و ملت در جامعه دینی آن است که پایبندی مردم به دین و دین‌داری پدیدار شده و ارزش‌گرایی و رعایت خطوط قرمز دیانت به‌عنوان فرهنگ عمومی و غالب مردم درمی‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: در چنین شرایطی مردم نه‌تنها از اظهار دینی سرباز نمی‌زنند بلکه دین و پایداری دینی بر خود می‌بالند و در عمل دیگران را نیز به دین و دین‌داری فرامی‌خوانند./9314/پ۲۰۲/ب۲

 

ارسال نظرات