۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۳۳۶۸۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

تقویت حوزه های علمیه بهترین راه دفاع از دین در جامعه است

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه مهم ترین مراکز رشد و گسترش دین در جامعه هستند، گفت: هر چه میزان توجه ما به حوزه های علمیه بیشتر شود به طور حتم خروجی و اثربخشی بیشتری در جامعه اسلامی خواهند داشت.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در بازدید معاون منابع انسانی و پشتیبانی حوزه های علمیه از ساختمان در حال احداث مدیریت حوزه علمیه استان با بیان این که کلنگ احداث ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در سال 90 به زمین زده شد، گفت: علیرغم محدودیت های اعتباری خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته این پروژه مهم مراحل نهایی خود را طی می کند.

وی با بیان این که ساختمان مدیریت حوزه علمیه مازندران در حال حاضر بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: در حال حاضر بخش عمده ای کارهای این پروژه مهم به پایان رسیده و تنها بخش تأسیسات آن باقی مانده است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه استان در چهار طبقه احداث شده است، خاطرنشان کرد: این پروژه دارای دو طبقه اداری، یک طبقه همایشی و جلسات و همچنین یک طبقه رفاهی است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که ساختمان مدیریت حوزه علمیه مازندران در حال حاضر یکی از پروژه های مهم این مجموعه در استان است، تصریح کرد: با اتمام و بهره برداری کامل این پروژه  برنامه های مدیریت حوزه علمیه استان از یک رونق مناسب تری برخوردار خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان و رییس شورای حوزه علمیه استان حمایت های ارزشمندی از مجموعه حوزه علمیه استان انجام می دهند، خاطرنشان کرد: همراهی و کمک های  اعضای شورای حوزه علمیه استان در موفقیت های مدیریت حوزه علمیه مازندران بسیار اثرگذار بوده است.

وی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حمایت و تقویت حوزه های علمیه هستیم، تصریح کرد: امروز یکی از مهم ترین راه های تقویت دین و ارزش های اسلامی توسعه و گسترش حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حوزه های علمیه مهم ترین مراکز رشد و گسترش دین در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: هر چه میزان توجه ما به حوزه های علمیه بیشتر شود به طور حتم خروجی و اثربخشی بسیاری برای جامعه اسلامی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که خوشبختانه امروز مدارس علمیه استان دارای یک ظرفیت و پتانسیل بالا در جهت پرورش و تربیت طلاب مستعد هستند، تصریح کرد: با برنامه ریزی و ساماندهی صورت گرفته در طی سال های اخیر امروز شاهد یک رونق مناسبی در سطح مدارس علمیه استان هستیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با مثبت ارزیابی کردن شاخص های کمی و کیفی مدارس علمیه استان در ارزیابی ها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود سه هزار طلبه در 25 مدرسه علمیه استان از پایه های اول تا دهم مشغول فراگیری علوم دینی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدارس علمیه استان از جمله مدارس با سابقه و دارای ظرفیت های ارزشمندی هستند، تصریح کرد: بسیاری علما و شخصیت های بنام کشور در مدارس علمیه مازندران تحصیل کردند.

مدیر حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به در حال ساخت بودن خوابگاه طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت ساری اشاره کرد و با بیان این که کلنگ احداث این پروژه با حضور نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی در ایران به زمین زده شد، خاطرنشان کرد: این پروژه مهم نیز در حال حاضر حدود 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که با حمایت های مرکز مدیریت حوزه های علمیه امیدواریم پروژه های نیمه کاره حوزه علمیه استان به اتمام برسد، تصریح کرد: بهره برداری هر یک از این پروژه های عمرانی موجب تقویت و رونق برنامه های حوزه علمیه استان خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ساخت خوابگاه طلاب حوزه علمیه سفیران هدایت ساری در چهار فاز خواهد بود، خاطرنشان کرد: این فضای خوابگاهی ظرفیت پذیرش 200 طلبه شب خواب را دارا است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به پروژه مهم و اثرگذار حوزه علمیه امام علی(ع) ساری اشاره کرد و از این پروژه عمرانی به عنوان یکی از مهم ترین مراکز حوزوی استان یاد کرد و گفت: افتتاح و بهره برداری رسمی از این پروژه فصل جدیدی در برنامه های حوزوی مدیریت حوزه علمیه استان خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزه علمیه امام علی(ع) تحت اشراف آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران است، افزود: این حوزه علمیه از معدود مدارس علمیه در کشور است که از همه امکانات لازم و به روز برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که حوزه علمیه امام علی(ع) ساری در دارای هشت هزارو 400 مترمربع زیربنا دارد، خاطرنشان کرد: این حوزه دارای 20 مدرس بزرگ است ک به طور همزمان بیست کلاس درس در آن تشکیل می شود.

وی در ادامه سخنان خود سامانه اداری، کتابخانه مجهز، سالن غذاخوری اساتید و طلاب و سالن اجتماعات و نماز خانه را از جمله بخش های مختلف این حوزه علمیه جامع اعلام کرد و گفت: این حوزه مجهز همچنین دارای 72 هجره برای طلاب شب خواب نیز است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از برنامه های مهم برای این حوزه علمیه جامع گسترش دروس تخصصی و پذیرش طلاب در سطوح بالا است، تصریح کرد: با توجه به امکانات بسیار بالایی که این حوزه علمیه دارد در سطح کشور کم نظیر است و می تواند به مرکزی مهم برای پرورش طلاب سطوح عالی تبدیل شود.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برای ساخت این حوزه علمیه تلاش های بسیار زیادی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان از جدید ترین امکانات به روز علمی، آموزشی، پژوهشی و رفاهی برای ساخت این مرکز علمی مجهز بهره گرفتند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به احداث اردوگاه فرهنگی آموزشی سیدالشهداء در روستای چاچکام ساری اشاره کرد و با بیان این که کلنگ آغاز عملیات اجرایی این مجتمع حوزوی با حضور آیت الله طبرسی و معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کشور آغاز شد، گفت: برای احداث این پروژه مهم فرهنگی و حوزوی از سوی آیت الله طبرسی و دیگر علمای این منطقه شانزده هزار متر مربع زمین اهداء شده است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که کلنگ آغاز عملیات اجرایی این مجموعه مهم سال 94 به زمین زده شد، تصریح کرد: متأسفانه علیرغم تلاش های صورت گرفته تاکنون اقدامی جهت احداث اردوگاه به دلیل نبود اعتبارات صورت نگرفته است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در صورت تخصیص اعتبار عملیات اجرایی این مجموعه آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: این اردوگاه فرهنگی و آموزشی یک ظرفیت مناسبی برای حوزه علمیه و طلاب سراسر کشور خواهد بود./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات