۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۳۴۲۴۱
اربعین؛

راهپیمایی باشکوه اربعین قدرت اسلام ناب را به نمایش می‌گذارد

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی اربعین حسینی(ع) تأکید کرد و گفت: راهپیمایی باشکوه اربعین قدرت اسلام ناب را نشان می‌دهد.
حرکت کاروان پیاده روی  ۴۰ هزار نفری اربعین حسینی در دومین روز حرکت

حجت الاسلام محمد میرزایی، عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت و فضیلت زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین بر حضور گسترده مردم در این مراسم باشکوه تأکید کرد.

وی با بیان این‌که زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین سفارش مورد تأکید ائمه اطهار(ع) است، گفت: با توجه به وضعیت فعلی جهان اسلام و جهان تشیع حضور گسترده مردم به ویژه مردم عراق که از نقاط مختلف این کشور مانند سیل خروشان راهی کربلای معلا می‌شوند، قدرت اسلام ناب را به نمایش می‌گذارد.

نماینده طلاب و فضلای آوج و آبگرم با اشاره به این‌که راهپیمایی اربعین در چند سال اخیر با حضور شیعیان از کشورهای منطقه مانند ایران، افغانستان و پاکستان شکوه بیشتری پیدا کرده است، افزود: این حضور در شرایط کنونی که شیعیان در موقعیت ویژه‌ای از تاریخ قرار گرفته‌اند اهمیت بسیاری بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: حضور جمعیت عظیم شیعیان در راهپیمایی اربعین می‌تواند عرض اندامی در برابر دشمنان تشیع باشد و نیز اتحادی مثالزدنی بین شیعیان منطقه و جهان ایجاد کند.

حجت‌الاسلام میرزایی با اشاره به حضور عاشقان و علاقه‌مندان اباعبدالله الحسین(ع) از دیگر مذاهب و نیز از ادیان دیگر در مراسم اربعین سیدالشهدا(ع)، گفت: پیام این حضور با شکوه آن است که امام حسین(ع) تنها برای شیعیان نیست بلکه برای همه مردم جهان است.

وی در ادامه با اشاره به ازدحام زائران امام حسین(ع) در ایام اربعین توصیه کرد که عاشقان آن حضرت که در این مراسم حضور پیدا می‌کنند توجه داشته باشند که زیارت تنها نزدیک شدن به ضریح نیست و همین که به کربلا وارد شدند مهمان حضرت هستند و از آنجا نیز می‌توانند حضرت را زیارت کنند و این اقتضا می‌کند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم با بیان این‌که حرکت عظیم اربعین حسینی(ع) درس ایثار و از خود گذشتگی به جهانیان می‌دهد، خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) الگوی همه آزادگان جهان به ویژه کسانی است که در برابر دشمنان متعرض به ممالک اسلامی و کیان اسلام ایستادگی می‌کنند./920/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات