۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۵۳۵۲۷۲
اربعین؛

پیاده‌روی اربعین نماد وحدت و‌ ولایتمداری امت اسلام است

امام جمعه دلگان با تأکید بر اینکه اربعین حسینی تهدیدی بزرگ برای دشمنان اسلام است گفت: پیاده‌روی اربعین نماد وحدت و ولایتمداری است.
حجت الاسلام عظيم بامری، امام جمعه دلگان

حجت الاسلام عظیم بامری، امام جمعه دلگان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان با اشاره به رمز ماندگاری نهضت عاشورا گفت: آنچه که سبب ماندگاری امام حسین(ع) شد این است که آقا اباعبدالله الحسین(ع) مال، جان و خانواده‌شان را با تمام وجود و اخلاص در راه خدا فدا کردند و در اوج مظلومیت به شهادت رسیدند.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌روی اربعین، یکپارچگی و وحدت امت اسلامی را به نمایش می‌گذارد خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی سبب اتحاد و نزدیکی قلوب مسلمانان به یکدیگر می‌شود.

حجت الاسلام بامری ادامه داد: این مراسم ساده اما با شکوه و پر عظمت از جنبه‌های گوناگون، آثار و برکاتی را برای زائران و میزبانان آن‌ها به همراه داشته و دارد.

وی با اشاره به آثار و‌ برکات حضور ‌مردم در پیاده‌روی اربعین حسینی ابراز داشت: حضور چشمگیر و خودجوش مسلمانان در این همایش عظیم، قدرت و عظمت اسلام را نشان می‌دهد و تمام جهان را مجذوب خود می‌کند.

امام جمعه دلگان اصلی ترین هدف دشمن را بیزاری مردم از اسلام معرفی کرد و افزود: ایام اربعین و پیاده‌روی کربلا بهترین فرصت برای اثبات بندگی و قدم نهادن در راه امام حسین(ع) است.

وی با تأکید بر اینکه اربعین حسینی تهدیدی بزرگ برای دشمنان اسلام است اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین، نماد وحدت و ولایتمداری است.

حجت الاسلام بامری یکی از آداب حضور در این پیاده‌روی عظیم را معرفت دانست و اذعان داشت: عزاداری، گریه و اشک بر سرور و سالار شهیدان ثواب زیادی دارد؛ اما این نکته بسیار حائز اهمیت است که این‌ها همراه با عمل باشد.

وی با اشاره به مراسم قمه‌زنی که توسط برخی از عزاداران امام حسین(ع) اجرا می‌شود عنوان کرد: دشمنان سعی دارند در این مراسم نفوذ کنند و چهره منفوری به اسلام بدهند به همین دلیل است که رسانه‌های خارجی از بین تمامی مراسم‌های عزاداری تنها قمه زنی را نشان می‌دهند.

حجت الاسلام بامری در پایان تصریح کرد: باید شیعیان از کارهایی که به مصلحت مراسم امام حسین(ع) نیست پرهیز کرده، بلکه باید به صورت عقلانی و در شأن حسین بن علی (ع) عزاداری کنند./831/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات