۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۵۳۵۶۲۱
دبیر دومین جشنواره علامه حلی استان خبر داد؛

ارسال ۱۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره علامه حلی مازندران

دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران از ارسال حدود هزار و یکصد اثر به دبیرخانه این جشنواره در استان خبر داد.
دبیر دومین جشنواره علامه حلی مازندران

حجت الاسلام محمدصادق فاضل، دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از ارسال حدود هزار و یکصد اثر به دبیرخانه این جشنواره در استان خبر داد.

وی با بیان این که امسال در نخستین گام ارزیابی اجمالی به خود مدارس علمیه واگذار شد، افزود: پس از ارزیابی های صورت گرفته بر اساس فرم ارزیابی، حدود 500 اثر به دبیرخانه مرکزی این جشنواره در استان ارسال شد.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که برای ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره استانی علامه حلی مازندران از ظرفیت 43 استاد بهره گرفته شد، خاطرنشان کرد: هر یک از این آثار حداقل یک مرتبه و حداکثر سه مرتبه از سوی اساتید داور مورد ارزیابی قرار گرفت.

دبیرجشنواره استانی علامه حلی مازندران با بیان این که پس از ارزیابی های اجمالی و تفصیلی صورت گرفته در گروه های علمی حدود 60 اثر حائز رتبه و امتیاز لازم شدند، تصریح کرد: این آثار به منظور رقابت با آثار منتخب دیگر استان های کشور به قم ارسال شد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که مراسم اختتامیه دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران دوم آذر در بابل برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این مراسم از برترین های جشنواره امسال تجلیل خواهد شد.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود با بیان این که یکی از اقدامات مهمی که امسال در این جشنواره انجام شد حضور میدانی در اکثر مدارس علمیه و نشست با طلاب و اساتید حوزه بوده است، تصریح کرد: با حضور در مدارس و ارتباط نزدیک با طلاب ضرورت و اهمیت مسأله پژوهش و همچنین ساختار و روش نگارش مقاله برای طلاب تبیین شد.

دبیردومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران از دو برابر شدن آثار برگزیده این جشنواره امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: سال گذشته سی اثر برگزیده جشنواره استانی علامه حلی شد که این تعداد امسال دوبرابر شده است.

وی با بیان این که حوزه علمیه برادران، خواهران و حوزه علمیه شهرستان بابل در دومین جشنواره استانی علامه حلی مشارکت دارند، تصریح کرد: جشنواره امسال از لحاظ کیفیت آثار ارسالی از رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

حجت الاسلام فاضل در ادامه سخنان خود گفت: از تعداد آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره 600 اثر مربوط به حوزه های علمیه برادران و شهرستان بابل و مابقی ارسالی از سوی حوزه علمیه خواهران بوده است.

دبیردومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که خوشبختانه امسال به آن هدف گذاری هایی که مد نظر ما در جشنواره بود رسیدیم، تصریح کرد: یکی از مهم ترین برنامه های ما در جشنواره استانی علامه حلی کیفی سازی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره بود که امسال این مسأله مهم محقق شد.

وی با بیان این که جشنواره علامه حلی بسترهای لازم را برای رشد پژوهشی در مدارس علمیه فراهم خواهد کرد، بیان داشت: خوشبختانه از سال گذشته تا به امروز شاهد یک رشد و ارتقاء مناسبی در سطح پژوهشی مدارس علمیه استان هستیم و این رشد همچنان در حال طی کردن مسیر خود است.

حجت الاسلام فاضل در بخش دیگری از سخنان خود به برخی کمبودهای مدارس علمیه برای رشد شاخص های پژوهشی اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر کمبود نیروی پژوهشی در مدارس کاملاٌ محسوس است، افزود: اگر معاونت پژوهش در مدارس دارای کادر پژوهشی مناسبی باشند به طور حتم شاهد رونق فعالیت های پژوهشی در سطح مدارس خواهیم بود.

دبیردومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با اشاره به این که معاونان پژوهش در مدارس تلاش ها و زحمات بسیاری می کشند، گفت: اما به دلیل کمبود کادر پژوهشی لازم دیگر بخش های مدرسه نسبت به این امر مهم توجیه نیستند.

وی با بیان این که در حال حاضر مدارس همه وقت خود را برای مسائل آموزشی می گذارند و کمتر به مباحث پژوهشی پرداخته می شود، خاطرنشان کرد: باید زمانی که برای مسائل پژوهشی گذشته می شود تقویت شود.

حجت الاسلام فاضل با تأکید براین که آموزش در مدارس علمیه باید پژوهش محور باشد، تصریح کرد: تنها پرداختن به مسائل آموزشی نمی تواند موجب رشد و تعالی طلاب شود بلکه باید نسبت به مسائل پژوهشی نیز یک دغدغه مناسبی در مدارس وجود داشته باشد.

دبیر دومین جشنواره استانی علامه حلی مازندران با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج و گسترش مسائل پژوهشی در حوزه های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: توجه به تحقیق و پژوهش در حوزه باید به عنون یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به این که خوشبختانه بسترهای لازم برای رشد و رونق فعالیت های پژوهشی در مدارس علمیه فراهم است، تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی هدفمند شاهد گسترش برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی در میان طلاب باشیم./۹۵۰/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات