۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۵۳۵۷۲۶
نماینده ولی فقیه در ورامین:

اسارت به موازات شهادت احياكننده اسلام بود

امام جمعه ورامين با يادآوري شكيبايي اسرا، نقش اسارت را به موازات شهادت در احياي اسلام دانست و گفت: اگر اسارت اهل بيت و خطبه خواني حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) نبود؛ واقعيت شهادت امام حسين(ع) در كربلا دفن مي شد.
سید مرتضی محمودی گلپايگاني سید مرتضی محمودی گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، درس اخلاق آیت الله سید مرتضی محمودی گلپايگاني نماینده ولی فقیه در ورامین شب گذشته با حضور طلاب و آحاد مردم در مصلای صاحب الزمان(عج) شهرستان ورامین برگزار شد.

آيت الله محمودي در اين جلسه با بيان اينكه دشمنان اهل بيت بعد از واقه كربلا كاروان را اسير و به كوفه و شام بردند، گفت: اسراي شام در اين راه مصائب زياد و بي سابقه اي را تحمل كردند، از شماتت، بدزباني و بداخلاقي دشمن گرفته تا آزار به فرزندان اهل بيت.

وي با يادآوري اينكه اسرا با صبر و شكيبايي اسلام را حفظ كردند، تأكيد كرد: اگر اسارت اهل بيت و خطبه خواني حضرت زينب(س) و امام سجاد(ع) نبود؛ شهادت امام حسين(ع) در كربلا تمام مي شد و ابدان شهدا همانجا دفن مي شد.

امام جمعه ورامين اضافه كرد: مردم هم مي‌گفتند كه حكومت حق يزيد است، حسين(ع) هم كه با حكومت رسمي يزيد(از ديد آنان) مخالفت كرده باعث بروز جنگ شده و در نتيجه يك گروه مغلوب و كشته مي شود.

وي بيان كرد: دستگاه تبليغات در بني اميه به قدري قوي بود كه خاندان پيامبر(ص) را به نوعي ديگر به مردم معرفي شده بود و مردم نمي دانستند كه هدف امام حسين(ع) از قيام چه بوده، هدف امور دنيوي بوده يا زنده نگه داشتن دين پيامبر(ص)؟

استاد اخلاق يادآور شد: بني اميه خيلي به اهل بيت جسارت كردند، مي‌گفتند اين ها مسلمان نيستند تا جايي‌كه در بعضي از محلات بر سر اهل بيت آتش هم مي ريختند.

وي اضافه كرد: بني اميه وانمود مي كرد كه اسرا بر خليفه وقت خروج كردند و مسلمان نيستند،‌بني اميه با اين كارشان باعث ‌شادي در بین مردم مي ‌شدند.

آیت الله محمودی با اشاره به روشنگري امام سجاد(ع) در مسجد شام، ‌تصريح كرد: آن امام ابتدا خودش را معرفي كرد و داستان را براي مردم گفت و بعد از روشنگري آن امام بود كه مردم به گريه افتادند، يزيد هم آنجا احساس خطر كرد به مؤذن گفت اذان بگو سپس خودش خارج شد و دستور داد تا اسرا را از مسجد بيرون ببرند، در آن هنگام صداي شيون مردم بيشتر شد و مردم  اظهار پشيمياني كردند و مي گفتند آيا اينها فرزندان پيامبر هستند؟

وي با بيان اينكه اسارت به موازت شهادت اسلام را احيا كرد، بار ديگر تأكيد داشت: اسارت اهل بيت بود كه نگذاشت اين قضيه در كربلا و در دل خاك دفن شود و به اسم تنها يك جنگ خاتمه پيدا كند، اسارت باعث شد تا همه با واقعيات اسلام آشنا شوند و در نهايت يزيد در سال سوم حكومتش از دنيا رفت و اسلام پيروز شد.

آيت الله محمودي در بخش ديگري از سخنان خود با توصيه به عمل به وظابف ديني، ابراز كرد: خدا از ما تكليف خواسته،‌ بايد بررسي كنيم آمدن ما به دنيا براي چيست؟ بايد فكر كرد كه آيا فقط يك زندگي حيواني و در نهايت مرگ كافيست.

وي با يادآوري سفارش حضرت علي(ع) به فرزندان و به آيندگان، به تشريح تقوا پرداخت و گفت: تقوا يعني خودنگهداري و مراقبت در برابر گناه و معصيت،‌ بايد زبان را از غيبت، تهمت، دروغ و... حفظ كرد، دروغي كه مي ‌تواند يك زن و شوهر را از هم جدا مي‌كند و باعث از هم پاشيدگي يك خانواده مي شود.

نماينده ولي فقيه در شهرستان ورامين با توصيه به نظم و صبر در امور گفت: كارهايتان را منظم انجام دهيد، به همديگر خدمت كنيد، اگر بين شما ناراحتي پيش آمد، گذشت داشته باشيد و اصلاح كنيد تا خدا به شما پاداش دهد.

وي در پايان متذكر شد: نگذاريد ديگران در عمل به قرآن از شما سبقت بگيرند، البته بايد به قرآن عمل كرد و خواندن قرآن به تنهايي كافي نيست چرا كه عمل نكردن به قرآن موجب آشفتگي در جامعه مي شود.

استاد حوزه قرآن را كتاب عمل دانست و با اشاره به جنايات آل سعود در يمن تصريح كرد: آل سعود سالها ميليونها قرآن را به بهترين شكل چاپ و رايگان هديه مي‌كنند اما هيچ عملي از آنها در راستاي فرامين قرآن ديده نمي شود و اسم خود را مسلمان گذاشته اند.

گفتني است در پايان اين مراسم از 4 نفر از حافظان حوزه علمیه امام صادق(ع) شهرستان ورامین از سوی آیت الله محمودي تجلیل به عمل آمد./804/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات