رسانه های حوزوی زبان تقاضای مردم باشند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید فخرزاده، مسؤول واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور با حضور در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، بیان کرد: رسانه های حوزوی باید زبان تقاضای مردم از مراکز متولی باشند و با معرفی کتاب ها و رساله های تولید شده و نقد آنان، مردم را در انتخاب سبک زندگی اسلامی صحیح یاری رسانند.
مسؤول واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که رسالت تاریخ، انتقال مفاهیم از گذشته به آینده است، گفت: رسالت تاریخ انتقال عبرت و درس از گذشتگان به آیندگان است.
حجت الاسلام فخرزاده با اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس با اهداف اسلامی شکل گرفته اند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران برای اجرای فرهنگ دینی در جامعه تشکیل شد و زمانی که ما به مسئله انقلاب و موضوع دفاع مقدس می پردازیم در واقع ترویج فرهنگ دینی را که تمامی رفتار، کردار، پیام و حرکت های آن بر مبنای معرفت اسلامی است، انجام می دهیم.
مسؤول واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور بهترین راه برای مقابله با نقشه های شوم دشمنان در تاریخ معاصر را افزایش سطح آگاهی مردم جامعه اسلامی دانست و بیان کرد: جهل و عدم آگاهی سبب انحراف مردم جامعه از معارف دینی می شود و دشمن نخواهد توانست ملت های آگاه را شکار کند.
حجت الاسلام فخرزاده ادامه داد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی با تلاش ۴۰ ساله به برنامه ریزی و اجرای توطئه هایی بر علیه ایران پرداخته و به سبب آگاهی مردم جامعه در تمامی زمینه ها شکست خورده اند.
مسؤول واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که فرموده خداوند حق است، گفت: فرموده خداوند متعال حق است، افرادی که از حق دفاع می کنند سربلند خواهند شد و مردم ایران دارای چنین ویژگی ای هستند.
حجت الاسلام فخرزاده در رابطه با رسانه، اظهار داشت: وظیفه مورخ تولید اطلاعات است اما ابزاری که در نهایت آن ها را به مردم می رساند، رسانه خواهد بود.
مسؤول واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: وظیفه عمومی رسانه، انتقال اطلاعات به مردم بوده و رسالت خاص آن انتخاب بهترین شیوه بیان مطالب است.
حجت الاسلام فخرزاده با اشاره به این نکته که رسانه ها باید از قرآن درس گرفته و با استفاده از قصص گذشتگان، سطح آگاهی بخشی اجتماع را افزایش دهند، بیان کرد: رسانه ها باید در بحث تبلیغ، از قرآن کریم درس گرفته و مطالب را به گونه ای بیان کنند که با زندگی مردم در ارتباط باشد تا سبب تحول آنان و بسته شدن نطفه اسلام شود.
مسؤول واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار داشت: رسانه ای موفق است که زبان مردم را دانسته، با شیوایی بیان و صداقت با آن ها صحبت کند و از موضع گیری های حزبی و گروهی بپرهیزد.
به گزارش رسا، بیستوسومین نمایشگاه مطبوعات میزبان بیش از ۶۰۰ رسانه است که در ۱۰ گروه اصلی و ۵ گروه فرعی در مساحتی بالغ بر ۱۳ هزار متر مربع برگزار شده است.
در نمایشگاه امسال ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفتهنامه، ۳۰ دوهفتهنامه، ۲۰ دوماهنامه، ۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷۰ رسانه غیرسراسری (محلی، منظقهای و استانی) و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی حضور دارند.
همچنین بیش از ۸۰ رسانه در گروه سیاسی و اقتصادی، ۸۰ رسانه فرهنگی و هنری، بیش از ۸۰ غرفه در گروه تخصصی، ۳۰ غرفه در گروه خانواده و ۲۰ غرفه در گروه دین و اندیشه نمایشگاه مطبوعات امسال حضور دارند.
گفتنی است، بیستوسومین نمایشگاه مطبوعات روز جمعه (۵ آبان ماه) آغاز به کار کرد و تا ۱۲ آبان نیز در مصلی تهران برپا خواهد بود./842/پ۲۰۱/ی