۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۶۸۱۰
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه:

پذیرش اساتید مدارس علمیه نیازمند بازنگری است

حجت الاسلام قاسم خوانی گفت: نباید طوری باشد که اساتید حوزه های علمیه بعد از قوت یافتن در حوزه ها مدارس علمیه را ترک کنند، همچنین در پذیرش اساتید لازم است بازنگری شده و این مهم تحت برنامه ای منسجم پذیرش صورت گیرد.
نشست اساتید و مسؤولان حوزه های علمیه ارومیه با اعضای شورای عالی حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، امروز جلسه مشترک اساتید و مسؤولان حوزه علمیه امام خامنه ای و امام خمینی (ره) ارومیه با آیت الله مروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، حجت الاسلام نواب مسؤول دبیرخانه شورای عالی و حجت الاسلام اخویان مسؤول نظارت و بازرسی شورا برگزار شد.

در این نشست صمیمی اساتید و مسؤولان مدارس علمیه ارومیه نظرات خود را در رابطه با بهبود بخشیدن به شیوه های مدیریتی و آموزشی حوزه های علمیه  را طرح کردند.

حجت الاسلام قاسم خانی مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با تأکید بر تقویت امور صیانتی در حوزه های علمیه، گفت: نباید به گونه ای باشد که هر شخصی از عموم مردم بدون حتی اندکی تحصیلات حوزوی لباس روحانیت را بر تن کند.

وی با اشاره به نقاط ضعف و قوت نظام جدید حوزه های علمیه، گفت: این نظام دارای محاسن و معایبی است، اما بهتر آن بود که معایب نظام قبلی رفع شود تا یک نظام جدیدی در حوزه های علمیه تدوین شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای با تأکید بر وجود اهرمی در حفظ اساتید حوزه های علمیه، گفت: نباید طوری باشد که اساتید حوزه های علمیه بعد از قوت یافتن در حوزه ها مدارس علمیه را ترک کنند، همچنین در پذیرش اساتید لازم است بازنگری شده و این مهم تحت برنامه ای منسجم پذیرش صورت گیرد.

حجت الاسلام علیشاه رضایی از اساتید سطح عالی حوزه علمیه ارومیه هم در این نشست با تأکید بر توجه و بازنگری در متون حوزه های علمیه، گفت: نیازمند آن هستیم که کتب حوزه های علمیه تلخیص و مطالب مورد نیاز در کتابی جدید تدوین شده و در اختیار طلاب قرار گیرد.

حجت الاسلام رحیمی معاون تهذیب حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه هم با اشاره به کاهش اقبال طلاب به امر تحقیق و ارتباط با کتب منبع و تراث علمی، گفت: تحقیق، کتاب شناسی و ارتباط طلاب با تراث باید تقویت شود.

حجت الاسلام برنج آبادی از اساتید حوزه علمیه ارومیه هم در این نشست با انتقاد از عدم ثبات در برنامه ریزی آموزشی و اجرایی حوزه های علمیه، گفت: همین تغییر در برنامه های امتحانات شفاهی از جمله این بی ثباتی ها در برنامه های حوزه است.

وی با بیان اینکه حوزه با هدف تعمق بخشی در متون، پرورش اذهان و اجتهاد پروری شکل گرفته است که امروز چندان خبری از آن نیست، افزود: همچنین اساتید ما از امنیت شغلی برخوردار نیستند و ممکن است استادی با تجربه بسیار تدریس، در تغییرات مدیریتی مدارس علمیه و استان ها کنار گذاشته شود.

حجت الاسلام وطن خواه از اساتید حوزه علمیه ارومیه، با انتقاد از کثرت کلاس و دروس در نظام جدید حوزه های علمیه، گفت: در این نظام جدید حوزه های علمیه، آموزش فربه شده و از امر پژوهش غفلت شده است در حالی که باید پژوهش اساس نظام آموزشی باشد.

حجت الاسلام فرهادی مسؤول اجرایی حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با تأکید بر ساماندهی امور اجرایی و تشکیلاتی حوزه های علمیه و حمایت از حوزه های مناطق محروم،‌ گفت: مدیریت حوزه های علمیه در میان شیوه سنتی و مدرنیته بلاتکلیف مانده است که باید این نقیصه برطرف شود./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات