۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۳۷۲۹۵
دبیر مجمع علمای خراسان شمالی:

زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا تکلیف دینی است

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و تلاش برای ادامه راه پرفروغ آنها تکلیف دینی، انسانی و ملی است.
حجت الاسلام قدیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با خانواده شهدا، از همه مردم به‌ویژه فرزندان شهدا خواست تا در مسیر شهدا حرکت کنند و وصیت‌نامه شهدا را فراموش نکنند.

وی به جایگاه و نقش حضور شهدا در زندگی اشاره کرد و افزود: نسل جوان امروز بدانند که جوانان دیروز توانستند آسایش امروز را برای ما به ارمغان بیاورند.

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و تلاش برای ادامه راه پرفروغ آنها تکلیف دینی، انسانی و ملی است.

حجت‌الاسلام قدیمی خطاب به جوانان ادامه داد: شما جوانان امروز با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم روبه‌رو هستید و دشمن شما آشکار شده است، ایمان و تقوا لازمه ایستادگی در برابر این دشمنان است تا گرفتار بداخلاقی‌های آنها نشده و فریب رفتار غیرانسانی آنها را نخورید.

وی با تأکید بر اینکه رفتار و گفتار شهدا را در زندگی و درس خود سرمشق قرار دهید، تصریح کرد: نوجوانان و جوانان با حفظ و تقویت روحیه انقلابی خود می‌توانند در آینده در جامعه اسلامی نقش بسزایی داشته باشند که در این راستا هرگز نباید از تحصیل و تهذیب نفس دور شوند.

حجت‌الاسلام قدیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حرکت کاروان‌های زائران پیاده به سمت حرم مطهر رضوی برای شرکت در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت امام رضا (ع) و رحلت نبی مکرم اسلام، گفت: کاروان پیاده مسیر ولایت را در پابوسی علی ابن موسی‌الرضا (ع) با شعار پشتیبانی از ولایت و رعایت آداب زائر ایشان با تحمل سختی راه‌پیمایی سفر همراه با نیت خالص و به یاد شهیدان طی می‌کند.

وی اظهار داشت: این عمل سرمایه دنیا و پشتوانه آخرت زائر است که دائم‌الذکر بودن، قرائت زیارت اربعین، اقامه نماز اول وقت با جماعت، رعایت حجاب اسلامی و کمک و ایثار می‌تواند جلوه‌های این سفر را زیباتر و ماندگارتر کند./9314/پ202/ب2

ارسال نظرات