۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۳۹۱۰۱
امام جمعه موقت اصفهان:

دنیا برای استفاده مؤمن آفریده شده است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که دنیا دار رسیدن به کمال است، گفت: دنیا برای مؤمن آفریده شده است و برخوردار بودن از زندگی مرفه و خوب اشکالی ندارد، در این راستا مسأله وابسته نبودن به زینت های دنیوی است.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: اگر زندگی را بر اساس حلال چیدمان کنیم و حقوق واجبمان را پرداخت کنیم و از دیگران نیز دستگیری کنیم، اشکالی ندارد زندگی مرفهی داشته باشیم.

وی در ادامه مباحث تفسیری حکمت های نهج البلاغه، حکمت ۲۶۹ را بیان کرد و افزود: امیرمؤمنان (ع) می فرمایند انسان هایی که در دنیا تلاش می کنند دو دسته اند، عده ای تنها برای دنیا تلاش می کنند تا جایی که مشغول دنیا شده اند و غصه فرزندانش را می خورد که آن ها فقیر نشوند ولی به فکر فقرش در قیامت نیست و عمرش را در راه منفعت رساندن به دیگران می گذارد و عده ای برای رسیدن به آخرت در دنیا تلاش می کنند و این افراد هم از آخرت فیض می گیرند و هم از دنیا، همچنین مالک دنیا و آخرت نیز خواهد بود و خداوند همه خواسته های او را اجابت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان این که دنیا دار رسیدن به کمال است، اذعان کرد: دنیا لوازم  و اهدافی دارد؛ خوابیدن ها، لباس پوشیدن ها، معاشرت داشتن ها لوازم زندگی است و هدف انسان عبودیت است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: خداوند در دنیا نصیب هایی برای انسان مقرر کرده و قرآن می فرماید نصیب دنیا را فراموش نکن.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: دو برادر در بصره بودند که متدین به مکتب تشیع بودند ولی تفاوت هایی با یکدیگر داشتند، یکی از این برادران که وضعیت مالی خوبی داشت و بیمار شد، امیرمؤمنان(ع) خطاب به او فرمودند زندگی مرفهی داری و آیا این زندگی را از راه حلال کسب کرده ای، آن شخص گفت وضعیت مالی من معلوم است و حقوق واجب مالم را نیز به خود شما می پردازم و دیگران را بهرمند کرده ام از مال خودم، سپس امیرمؤمنان (ع) فرمودند از این که یکی از شیعیانم هم دنیا دارد و هم آخرت دارد خوشحال هستم.

وی اظهار کرد: دنیا برای مؤمن آفریده شده است و برخوردار بودن از زندگی مرفه و خوب اشکالی ندارد، در این راستا مساله وابسته نبودن به زینت های دنیوی است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی اظهار کرد: این برادر از دست برادرش که زندگی اش را در سختی و مشقت قرار داده بود نزد امیرمؤمنان (ع) شکایت کرد، امیرمؤمنان (ع) او را به منزل برادرش دعوت کردند و خطاب به او گفتند ای کسی که با خودش دشمن است چرا زندگیت را در تنگنا قرار داده ای، او خطاب به امیرمؤمنان(ع) عرضه داشت، دوست دارم همچون شما زندگی کنم، امیرمؤمنان(ع)فرمودند من رهبر جامعه هستم و باید سطح زندگیم هم سطح فقیرترین مردم جامعه باشد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سخن امام خمینی که گفتند فاتحه انقلاب را زمانی باید خواند که مسؤولان کشور کاخ نشین شوند، اضافه کرد: مسؤولانی وجود دارند که زندگی فوق العاده مرفهی دارند و اصلا نمی توانند فقرا را درک کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه تبیین کرد: اگر زندگی را بر اساس حلال چیدمان کنیم و حقوق واجبمان را پرداخت کنیم و از دیگران نیز دستگیری کنیم، اشکالی ندارد زندگی مرفهی داشته باشیم.

وی در پایان افزود: امام صادق (ع) می فرمایند کسی که دنیا را برای آخرت ترک کند از ما اهل بیت (ع) نیست و همچنین کسی که آخرت را برای دنیا ترک می کند نیز از ما نیست.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: مثل انسان هایی که در دنیا فقط برای دنیا کار می کنند مثل کرم ابریشم است که دور خودش را آن قدر می بافد که راه فرار خودش را می بندد./867/پ202/ب1

ارسال نظرات