۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۵۳۹۴۶۹
استاد اخلاق حوزه علمیه:

تقوا و نظم در تربیت معنوی طلاب اثرگذار است

حجت الاسلام والمسلمین علامی با بیان اینکه تقوا و نظم از اموری است که در تربیت معنوی طلاب بسیار مهم و ارزشمند است، گفت: طلاب باید به گونه ای باشند که در کنار تقوا به نظم در امور توجه و دقت داشته باشند.
حجت الاسلام محسن علامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین محسن علامی استاد اخلاق حوزه علمیه و از علمای بلاد امروز در جلسه هیأت امنای مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه بر نظم و انضباط مدیریتی در حوزه های علمیه تأکید کرد.

وی با اشاره به «اوصيكم بتقوي الله و نظم امركم» و نقش تقوا در تقویت بعد معنوی، تصریح کرد: تقوای الهی و نظم از اموری است که لازم است توأمان با یکدیگر باشد و این توصیه حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) به ما شیعیان حضرت است.

حجت الاسلام علامی با بیان اینکه تقوا و نظم نیز از اموری است که در تربیت معنوی طلاب بسیار مهم و ارزشمند است، گفت: طلاب نیز باید به گونه ای باشند که در کنار تقوا به نظم در امور توجه و دقت داشته باشند. 

وی نظم و انضباط را از امور مهم و محوری مدیریت دانست و خاطرنشان کرد: همین امر لازم است در سیستم مدیریتی حوزه های علمیه نیز مهم تلقی شود تا شاهد تربیت طلابی مهذب در مدارس علمیه باشیم.

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه بنده پیش از این مدیریت های گذشته مدرسه علمیه امام خمینی(ره) را نیز از نزدیک مشاهده کرده بودم، گفت: امروز که وارد این مدرسه می شوم نظم و انضباط را از همان وهله ورود می توان در مدرسه مشاهده کرد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تداوم این انضباط و زحمات کشیده شده در این مدرسه علمیه، ابراز کرد: کن فیکون در سیستم مدیریتی و تربیتی طلاب در این مدرسه علمیه نوید بخش بوده و لازم است با قدرت ادامه داید.

نماینده حضرت آیت الله شبیری زنجانی در آذربایجان غربی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در جهت تقویت معنوی، اخلاقی و تحصیلی طلاب، گفت: هر چه در حوزه های علمیه تلاش کنیم اجری معنوی برای آخرت است./۸۵۴/پ202/ب1

ارسال نظرات