۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۴۰۲۹۱
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی تشریح کرد؛

عوامل اجابت دعا در درگاه الهی

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه دعا اگر با شرایط مناسب انجام شود مستجاب خواهد شد، گفت: تواضع، فروتنی، دوری از کبر و غرور، اقرار به گناه و حمد و ثنای الهی از شرایط اجابت دعا است.
حجت الاسلام صفدر محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی امروز در آیین عزاداری سالروز شهادت امام حسن عسگری در جمع روحانیان ارومیه در دفتر امام جمعه این شهر بر ارتباط با دعا و ابراز بندگی در درگاه الهی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه دعا بهترین راه ارتباط با معبود و ابراز بندگی در آستان الهی است، افزود: انسان با قرار گیری در مقام دعاو نیایش با پروردگار بر مملکوت بودن خود نسبت به ذات اقدس الهی اعتراف می کند و خود را بنده درگاه الهی می داند.

حجت الاسلام محمدی خصوصیت بارز بندگان الهی را ذکر دائم پروردگار خواند و تصریح کرد: یاد الهی است که به انسان آرامش می دهد و یکی از راه های ذکر خداوند و ارتباط با ذات معبود همین دعا و نیایش است.

وی با اشاره به عوامل عدم اجابت دعا در کلام معصومان(ع)، خاطرنشان کرد: اگر شرایط دعا رعایت نشود به مرحله اجابت نخواهد رسید، از جمله شرایط دعا حمد و ثنای الهی و تمجید از مقام والای پروردگار و شکر نعمات بی شمار او است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی با بیان اینکه ورود به دعا باید توأم با تواضع، فروتنی و دور از تکبر باشد، گفت: در روایات داریم که در زمان دعا و نیایش با حالت تضرع به درگاه الهی وارد شوید و تکبر و غرور را از خود دور کنید.

وی ادامه داد: معصومان (ع) با دعا های خود به ما چگونگی نیایش را آموخته اند، اقرار به گناه در دعای کمیل تنها برای آموختن شیوه نیایش در درگاه الهی است و هیچ گاه به معنای گناه و معصیت در حضرت علی(ع) نیست، این شیوه ائمه در آموختن شیوه دعا است.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به تشکیل شبکه وکلا در زمان امام موسی کاظم(ع) و مبارزات سازمان یافته حضرات معصومین برای تبلیغ و ترویج مکتب تشیع، گفت: این مبارزات تا زمان امام حسن عسکری(ع) ادامه داشت و به صورت تشکیلاتی تبلیغ دین انجام می گرفت./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات