۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۵۴۰۳۰۲
مدیر حوزه علمیه امام خمینی ارومیه:

تهجد و شب زنده داری سوخت گیری معنوی برای مؤمن است

حجت الاسلام ارجمند با بیان اینکه تهجد و شب زنده داری سوخت گیری معنوی برای مؤمن است، گفت: اگر انسان تهجد و شب زنده داری کند با غنای معنوی حاصل از آن از گدایی روحی در امان خواهد ماند.
حجت الاسلام ارجمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جواد ارجمند، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه امروز در جمع طلاب حوزه علمیه ارومیه با تأکید بر توجه به شب زنده داری، اظهار داشت: شب زنده داری فقر معنوی انسان را از میان می برد.

وی با اشاره به «إِنَّ الْوُصُولَ إِلَي اللّهِ عَزَّوَجَلَّ سَفَرٌ لا يُدْرَكُ إِلاّ بِامْتِطاءِ اللَّيْلِ»، گفت: سحر زمان سوختگیری معنوی است و اگر انسان در سحرگاه از جهت معنوی خود را تقویت نکند در روز به گدایی غیر مادی دچار خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با بیان اینکه سحر خیزی و تهجد انسان را از گدایی روزانه بی نیاز خواهد کرد، ابراز داشت: گدایی تنها مربوط به مادیات و پول نیست، انسان با تهجد شبانه خود را از گدایی محبت، توجه، تعریف و تمجید و به عبارتی از گدایی روحی بی نیاز خواهد کرد.

وی تهجد را زمینه ساز روحیه امیدوار در انسان دانست و گفت: انسانی که به غنای معنوی برسد همیشه در خود احساس امید، نشاط و قدرت خواهد کرد، راه انس با خدا و تقرب به درگاه الهی و رسیدن به بارگاه او در گرو همین تهجد شبانه است.

حجت الاسلام ارجمند با بیان اینکه جنبش معنوی شب زنده داری در میان طلاب باید ایجاد شود، تصریح کرد: شب زنده داری برای یک طلبه بسیار مهم و حائز اهمیت است، چرا که هدف طلبه همین تقرب به درگاه الهی و غنای معنوی برای هدایت گری در جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه کمک به مؤمنان تنها کمک مادی نیست، گفت: یاری معنوی نیز یک کمک مهم برای مؤمنان است، اقامه نماز استیجاری و روزه استیجاری یک کمک معنوی به مؤمنانی است که دستشان از دنیا بریده شده است.

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه با اشار به طرح تعاون معنوی برای کمک به مؤمنان به صورت معنوی، خاطرنشان کرد: برپایی نماز به صورت دسته جمعی و روزه داری دسته جمعی استجیاری طلاب برای یاری مؤمن از اهداف این طرح معنوی است./۸۵۴۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات