۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۴۰۸۲۰
امام جمعه بجنورد:

تفاوت در بینش و روش افراد جامعه عامل پیشرفت است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تکثر و تنوع در بینش‌ها و گرایش‌ها و روش‌ها در هر جامعه‌ای چه دینی و چه غیردینی پذیرفتنی است و چه‌بسا برای رشد و بالندگی جامعه نیز لازم و ضروری هم باشد.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان استانی، با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت، اظهار کرد: مردم هر سرزمینی با هرگونه رنگ و نژاد و زبان و حتی مذهب و عقیده مجموعه‌ای را تشکیل می‌دهند که از آن به عنوان ملت یاد می‌شود.

وی افزود: تمام شهروندان در هر کشوری چه شهری و چه روستایی چه برخوردار و چه نا برخوردار و نادار، بی‌سواد و باسواد در هر لباس و جایگاه سیاسی و اجتماعی که باشند دارای حقوق یکسان و مزایا و خدمات عمومی برابرند و از این زاویه نمی‌توان مردم را تجزیه و تقسیم کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: از نگاه و زاویه‌ای دیگر سلیقه‌ها، ذوق‌ها، استعدادها، فهم‌ها و درک‌ها از مسائل و گزاره‌های اعتقادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی در میان مردم یکسان نیست.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان به مردم گفت یکسان بیندیشند و بر یک نسق مسائل را تجزیه و تحلیل کنند؛ زیرا بینش‌ها و گرایش‌های گوناگون عقیدتی و فکری سبب می‌شود که برداشت‌ها از مسائل و رخدادهای سیاسی و اجتماعی نیز گوناگون شود و در نتیجه موضع‌گیری‌های افراد در جریان‌های اجتماعی ناهمسان و فرق داشته باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: این اندازه از تکثر و تنوع در بینش‌ها و گرایش‌ها و روش‌ها در هر جامعه‌ای چه دینی و چه غیردینی پذیرفتنی است و چه‌بسا برای رشد و بالندگی جامعه نیز لازم و ضروری هم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در تمام حرکت‌های فرهنگی دینی و سیاسی این واقعیت دیده می‌شود که مردم یکسان نمی‌اندیشند و ناهمسانی مشرب‌ها و گوناگونی برداشت‌ها خود را نشان می‌دهد.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: ازاین‌رو باید در جامعه به‌گونه‌ای مدیریت و برنامه‌ریزی شود که حقوق همه محترم شمرده شده و افراد بتوانند با عقاید مختلف با صلح و دوستی زندگی شایسته داشته باشند./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات