۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۵۴۰۸۴۷
امام جمعه موقت ایلام:

مهدویت از دغدغه های مهم بشریت در جوامع امروزی است

امام جمعه موقت ایلام گفت: امام زمان(عج) که منصوب از جانب خدای تبارک و تعالی است تمام شایستگی ها را به معنای کامل کلمه دارد و هر آنچه بشریت به آن نیاز دارد در وجود مبارک ایشان جمع شده است.
مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام وعد مرادبیگی، مدیر حوزه علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ابوالفضل(ع) شهر ایلام اظهار داشت: مساله مهدویت، مساله جهان امروز است.

وی افزود: مساله غیبت امام زمان(عج) به این معنا نیست که امام از جامعه اسلامی کنار رفته و نظام امامت منحل شده است بلکه این غیبت دارای دلایل متعدد عقلی و نقلی است.

حجت الاسلام مرادبیگی خاطر نشان کرد: نظام امامت تا انقراض عالم ادامه دارد، زیرا آن نظام الهی است و زوالی درباره آن وجود ندارد و حتی اگر در اثر سخت گیریها و ظلم هایی که از جانب حکام ظالم بر اسلام و رسیدگی در امور مردم به وجود می آورند مورد فشار قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام بیان کرد: احادیث فراوانی درباره فواید امام غایب(ع) و بهره بردن از آن نقل شده است از جمله اینکه جابر بن عبدالله انصاری از نبی اکرم(ص) سوال نمود آیا در زمان غیبت از قائم(عج) استفاده می برند؟ ایشان فرمود؛ قسم به آن کسی که مرا به نبوت برانگیخت مردم از وجود او در زمان غیبت استفاده می برند همانگونه که از آفتاب پشت ابر بهره می برند.

وی ادامه داد: حالا ممکن است که این سوال پیش بیاید چرا رسول اکرم به ماه پشت ابر تشبیه نکرده اند با وجود اینکه ماه هم تاثیرات فراوانی در زمین دارد مانند جزر و مد و چیزهای دیگر.

این مدرس حوزه با بیان اینکه آفتاب از چندین جهت نسبت به ماه برتری دارد، گفت: اولا منبع نور آفتاب از خودش است ولی ماه نور خود را ازآفتاب می گیرد و دوم اینکه در اشعه نور خورشید فوایدی هست که در اشعه ماه نیست.

حجت الاسلام مرادبیگی عنوان داشت: امام زمان(ع) علی رغم اینکه به خواست خداوند در پس پرده غیبت است هر آنچه از قدرت بخواهد در اختیار دارد و تمام وسایل لازم به وفور در اختیار او است.

وی اضافه کرد: شکی نیست که همه تصرفات اقدامات امام زمان علیه السلام و دستاوردهای آن مطابق حکمت و مصلحت است و تابع هوا و امیال نفسانی نیست، می دهد، می گیرد، یاری می کند، یاری نمی کند، مریض را شفا، زبان لال را گویا می کند و وجود مبارک خود را به این و آن می نمایاند گاهی در عراق گاهی در مکه گاهی در مدینه ظاهر می نماید  و همه آنها به اذن و قدرت خداوند تبارک و تعالی است.

مدیر حوزه علمیه استان ایلام در پایان گفت: او همان امامی است که منصوب از جانب خدای تبارک و تعالی است که تمام شایستگی ها را به معنای کامل کلمه دارد و هر آنچه بشریت به آن نیاز دارد در وجود مبارک ایشان جمع شده است./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات