۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۵۴۱۴۶۴
استاندار خراسان رضوی:

اختلاف شیعه و سنی به معنای موفقیت صهیونیست است

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه یک رسالت تاریخی برای علما و رهبران سیاسی این است که بتوانند در زمینه وحدت بین مسلمانان تکلیف خود را انجام دهند، گفت: اختلاف شیعه و سنی به معنای موفقیت صهیونیست است.
وحدت بشیر وحدت شیعه و سنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی  در همایش« محمد بشیر وحدت» که امروز 12 آذر در سالن ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، گفت: دشمن در تحجر برای تکفیر ظرفیت سازی می کند.

وی با بیان اینکه برای دشمن فرقی نمی کند که این تحجر در بین شیعیان باشد یا اهل سنت، افزود:  در چنین شرایطی است که وجود رهبران جهان اسلام یک ضرورت انکار ناپذیر است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه راهبرد امام رضا(ع) در این زمینه همان راهبرد پیامبر اکرم(ص) است، تصریح کرد:  گسترش تعامل و ارتباط با همه امت های اسلامی و همه نحله های فکری و حتی ادیان دیگر امروز به عنوان یک نیاز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در این عرصه علما به دشمنان اجازه ندهند که براساس آموزه های قرآن و اهل بیت(ع) آنان نتوانند بر شبهات سوار شوند، تصریح کرد:  برای این علم آگاهی باید جوانان خود را مجهز کنیم تا دردهای مشترک جهان اسلام  و از طرفی دشمن را به خوبی بشناسند.

 استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ملتهای مسلمان به جای اینکه انرژی خود را صرف مقابله با دشمن کنند گاه به مقابله با یکدیگر می پردازند، تصریح کرد:  خصوصیت دیگر امام رضا(ع) ظرفیت تعامل و گفت و گو است که باید تلاش شود این ظرفیت در خراسان رضوی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اختلاف شیعه و سنی به معنای موفقیت صهیونیست است، تصریح کرد:  نیاز است که برادران مسلمان به یکدیگر نگاه با محبت داشته باشند و نسبت به یکدیگر رحم و شفقت و مهربانی داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که وحدت یک ضرورت دینی، عقلی، سیاسی و اجتماعی برای سربلندی امت پیامبر است، تصریح کرد:  یک رسالت تاریخی برای علما و رهبران سیاسی این است که بتوانند در زمینه وحدت بین مسلمانان تکلیف خود را به درستی انجام دهند./934/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات