۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۵۴۱۶۷۵
چند خبر از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛

نامگذاری دوم اسفند به نام روز"موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس"

جعفری از نام گذاری دوم اسفند روز تصویب اساسنامه این موزه توسط رهبر انقلاب به نام روز موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.
باغ موزه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نشست فصلی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که با حضور کارکنان مجموعه در تالار آزادگان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد در سخنانی گفت: اهتمام جدی به تحقق اساسنامه جدید ، مصوبات هیأت امنا و هیأت مدیره و اصلاح ساختار سازمانی و حذف و اصلاح فعالیت های غیر مرتبط ، غیر ضروری و کم بازده سر فصلهای مورد توجه موزه خواهد بود که با برنامه ریزی علمی و مبتنی بر خرد جمعی صورت خواهد گرفت.

وی ایجاد زمینه و ظرفیت های لازم برای حضور گردشگران خارجی ، عملیاتی کردن تفاهم نامه های همکاری با سازمان ها و تعامل موثر با سازمان ها ، نهادها و دستگاه های کشور و لشکری و توجه به جنبه های فرهنگی موزه ، شناسایی ، آسیب شناسی و تقویت برنامه های مثبت و اثر گذار انجام شده در سال های گذشته را از دیگر برنامه های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بر شمرد و افزود: تهیه پیوست رسانه ای برای فعالیت های عمومی و تخصصی  موزه و معرفی مجموعه با بهره گیری از تمامی ظرفیت های رسانه ای و برنامه ریزی برای ارتقاء موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به محیطی فرح بخش ، فرهنگی و معنوی در اذهان مخاطبان و عموم مردم یک ضرورت برای پیشبرد اهداف مجموعه است.

جعفری بیان کرد: باید از قابلیت های سازمان های مردم نهاد بهره بگیریم  و با تشکیل انجمن های تخصصی سینما ، تئاتر، موسیقی و هنر های تجسمی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به سوی جذب و مشارکت هنرمندان و علاقمندان بویژه جوانان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حرکت کنیم.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: ارتقاء جایگاه موزه به عنوان یکی از کامل ترین مراجع در حوزه اسناد و مدارک با موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ، ارتباط و تعامل مستمر با موزه ها و موسسات مشابه در داخل و خارج کشور و ایجاد دپارتمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در موزه های بزرگ جهان از برنامه های دیگر موزه در سال آتی خواهد بود.

جعفری اعتماد کردن و اهمیت دادن به فعالیت ها و ایده های کارکنان موزه  و ایجاد ساز و کار مناسب برای تشویق کارکنان موفق را از برنامه های  راهبردی اداری دانست و گفت: ایجاد شرایط لازم برای رشد ، نوآوری ، خلاقیت و رقابت مثبت بین همکاران و برنامه ریزی برای آرامش بخشی و تقویت فضای همدلی و صمیمیت در بین کارکنان و مدیران و استفاده از ظرفیت های تخصصی و مشارکت همکاران در برنامه ریزی و تصمیم سازی آینده موزه از  برنامه های حوزه اداری موزه می باشد.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: ان شاءالله با تصویب هیأت مدیره روز دوم اسفند ماه که اساسنامه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است به عنوان روز موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نام گذاری و در این روز از همکاران موفق در حوزه های مختلف تجلیل خواهد شد.

انتصاب سید رضا صالحی امیری به عنوان عضو هیأت مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

در جلسه هیأت مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حکم سرلشکر باقری دکتر رضا صالحی امیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به عنوان عضو حقوقی هیأت مدیره جدید موزه منصوب شد.

در این جلسه که به ریاست سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و رئیس هیأت مدیره موزه برگزار شد, از خدمات مجتبی عبدالهی معاون سابق امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و عضو سابق هیأت مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قدردانی و لوح تقدیر سرلشکر باقری به وی اهداء شد.

همچنین حکم انتصاب سید رضا صالحی امیری معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به عنوان عضو حقوقی هیأت مدیره موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به وی اعطاء شد.

نقش نیروی انتظامی در دفاع مقدس باید به خوبی معرفی شود

در جلسه مشترک مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مدیر کل اسناد و موزه نیروی انتظامی بر تعامل بیشتر برای بیان نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس تاکید شد.

در این جلسه علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: نیروهای انتظامی شامل ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی در 8 سال دفاع مقدس نقش مهمی داشته که باید به خوبی معرفی شود.

وی افزود: نیروهای انتظامی در دوران جنگ تحمیلی علاوه بر برقراری نظم و امنیت در داخل کشور در جبهه های حق علیه باطل نیز خوش درخشیدند و حضوری تاثیرگذار در کنار نیروهای ارتش ،سپاه وبسیج داشتند.

جعفری اظهار کرد:  بر اساس نقشه جامعی که توسط موزه در حال تدوین است نقش تمامی سازمان ها ، یگان ها و رده های موثر در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به تناسب دیده خواهد شد.

در ادامه سرهنگ بهرام آینه وند مدیرکل اسناد و موزه نیروی انتظامی با اشاره به تفاهم نامه موزه انقلاب اسلامی و مرکز اسناد و موزه ناجا در سال 92 اظهار کرد: همکاری و تعامل خوبی با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حوزه بیان نقش نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است .

وی افزود: مرکز اسناد و موزه نیروی انتظامی تمامی اسناد موجود در دوران دفاع مقدس در مورد فعالیت ژاندارمری ، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی را جمع آوری کرده است و نسخه ای از این اسناد در اختیار موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قرار خواهد گرفت.

در ابتدای جلسه علی اصغر فلاح زاده معاون پژوهش و مطالعات دفاع مقدس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گزارشی از روند اجرای تفاهم نامه فی مابین دو مجموعه ارائه کرد و گفت: تا کنون 480 جلسه احصاء تاریخ شفاهی دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان نیروی انتظامی برگزار شده است.

وی برگزاری همایش پیشکسوتان ژاندارمری ، نمایشگاه فعالیت های نیروی انتظامی و اهداء  12 عنوان از کتاب خاطرات ژاندارمری به کتابخانه تخصصی شهید سوداگر را از دیگر همکاری های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مرکز اسناد و موزه ناجا بر شمرد.

رقابت دو هزار و پانصد دانش آموز در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

پنجمین دوره مسابقات اسوه حسنه ؛ با حضورهفده مدرسه از مجموعه مدارس سلام و در 26 رشته و با محورهای علوم و معارف قرآنی ، هنر های ادبی ، هنر های دیجیتالی ، هنر های تجسمی ، هنرهای آوایی و هنر های نمایشی و در دو بخش برادران و خواهران  روز های پنجشنبه و جمعه 9 و 10 آذر ماه  در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

مراسم اختتامیه جشنواره اسوه حسنه اواخر آذر ماه در تالار خلیج فارس موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود و از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.

نقطه قوت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس انتقال ابعاد معنوی زندگی رزمندگان است

محمد حسین فیروزی دکترای مدیریت راهبردی فضای سایبر و عضو کارگروه رسانه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدسذز سخنانی گفت: یکی از مهمترین محور های موزه نشان دادن این است که ما با ابزار کمی که در اختیار داشتیم با تکه بر نیروی تقوا، توسل به قرآن کریم و ائمه اطهار و تبعیت از ولایت فقیه توانسیتم در جنگ تحمیلی سربلند بیرون بیاییم.

وی افزود: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در بحث معنویت حوزه دفاع مقدس بسیار موثر بوده و به خوبی توانسته است مظلومیت مردم ایران در جنگ تحمیلی را به نمایش بگذارد.

فیروزی تصریح کرد: از ابتدا با موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنایی داشتم اما در بازدیدامروز دیدم که هم  به لحاظ فناوری و هم به لحاظ محتوایی توسعه بیشتری یافته است که قابل تقدیر است و باید تلاش کنیم تا مردم از این مجموعه بی نظیر بازدید کنند.

وی بکارگیری ظرفیت های رسانه ای حوزه فضای مجازی برای معرفی قابلیت های موزه را اولویت اطلاع رسانی و تبلیغات موزه دانست و افزود: برای تولید محتوا در فضای مجازی، موزه دارای بهترین فضا ها و تصاویر برای تولید نماهنگ جهت انتشار در فضای مجازی را دارد./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات