۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۵۴۴۱۹۸
حجت الاسلام والمسلمین میردامادی:

دشمن به دنبال تضعیف مرجعیت دینی است

امام جمعه موقت اصفهان گفت: متأسفانه در جامعه امروز بازار تهمت زدن به بزرگان و مراجع تقلید داغ شده است و باید بسیار مواظب باشیم در دامی که دشمنان بزرگ جمهوری اسلامی ایران بعد از شکست های متوالی پهن کرده اند، گرفتار نشویم.
میردامادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: اراده خداوند بر بقای نور اسلام است.

وی در تفسیر حکمت ۲۷۶ نهج البلاغه امیرمومنان(ع) که در آن خطاب به خداوند عرضه می دارند، پروردگارا به تو پناه مى برم از اينكه ظاهرم را در چشمها نيكو جلوه دهى و باطنم را در پيشگاهت زشت سازى، به تو پناه مىبرم از اين كه بخواهم به وسيله اعمالى كه تو از آن خوب آگاهى، خوش بينى و احترام مردم را براى خويش حفظ كنم، ظاهر خوبم را براى مردم آشكار سازم و اعمال بدم را فقط تو بدانى، تا به بندگانت نزديك شوم و از رضا و خشنودى تو دور شوم، افزود: این حکمت با زبان دعایی بیان شده، امیرمؤمنان(ع) در این حکمت به خداوند پناه می برند از این که بخواهند عوام فریبی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: پناه می بریم به خداوند از این که نظر مخلوق را بر نظر خالق ترجیح دهیم؛ عاقبت این رجحان دادن مخلوق به خالق به خیر نخواهد شد؛ متأسفانه در دوران انتخابات ریاست جمهوری شاهد بودیم مسؤولان برای جمع آوری رأی به دنبال جلب رضایت مردم بی قید و بند بودند.

امام جمعه موقت اصفهان تشریح کرد: کسب رضایت خالق در زندگی باید اصل باشد، روایتی از امام معصوم(ع) بیان می دارد، در سه زمان ملائکه از روی تعجب به خنده می افتند، یک زمان آن زمانی است که همه مردم بخواهند کسی عزیز شود و خداوند نخواهد، دومین زمان آن وقتی است که خداوند بخواهد کسی را ذلیل کند و همه مردم بخواهند او را عزیز می کنند و سومین زمان آن زمانی است که مردم انسان بی قید و بندی را با تشریفات اسلامی را درون قبر بگذارند.

استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: همه مردم جمع شدند تا نامی از اسلام و پیامبر(ص) باقی نماند ولی خداوند خواست و نور اسلام باقی ماند و آنچه خداوند خواست به سرانجام رسید؛ امام حسین(ع) را به بدترین شکل ممکن به شهادت رساندند تا دودمان پیامبر(ص) از بین برود ولی خداوند نخواست و هر ساله بر تعداد عاشقان امام حسین(ع) و کربلا افزوده می شود.

وی اضافه کرد: کسی که در طول دوران عمرش آلوده به انواع گناهان بوده است، در آخرت وضعیت مناسبی نخواهد داشت، اگر کسی در طول دوران زندگی در دنیا تقیدی به ظواهر شرع نداشته است طعم آتش جهنم را خواهد چشید.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی خاطرنشان کرد: متأسفانه در جامعه امروز بازار تهمت زدن به بزرگان و مراجع تقلید داغ شده است و باید بسیار مواظب باشیم در دامی که دشمنان بزرگ جمهوری اسلامی ایران بعد از شکست های متوالی پهن کرده اند، گرفتار نشویم./۸۶۷/پ203/ب1

ارسال نظرات