۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۴۵۴۷۷
گردان‎ حزب‌الله عراق:

دولت و پارلمان آمریکایی‌ها را از کشور اخراج کنند

گردان حزب‌الله عراق طی بیانیه‌ای از دولت و پارلمان این کشور خواست تا تصمیمی قاطع برای اخراج نیروهای آمریکایی از عراق اتخاذ کنند در غیر این صورت این گردانها خود وارد عمل خواهد شد.
کتائب حزب الله

به گزارش خبرگزاری رسا، گردانهای حزب‌الله عراق، امروز از دولت و پارلمان عراق خواست تا موضعی قاطع در قبال مسأله حضور نیروهای آمریکایی در عراق اتخاذ کنند و خواستار خروج داوطلبانه آنها پیش از خروج اجباری آنها شوند.

گردانهای حزب‌الله عراق طی بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، اعلام کرد: این روزها بر ما گذشت و امروز ششمین سالگرد پیروزی تاریخی ملت ما و مقاومت اسلامی بر ارتش اشغالگر آمریکایی است. ارتشی که تحت تاثیر حملات مجاهدان ما، پس از 9 سال اشغالگری، مجبور به عقب‌نشینی از عراق در اواخر سال 2011 شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروی اصیل مقاومت عراق‌، ثابت کرد که خواسته‌اش بالاتر از هر نیروی طاغوتی و متجاوز است و توانست به اشغالگری که خود را قویترین ارتش جهان می‌دانست، طعم شکست استراتژیک را بچشاند.

بر اساس این بیانیه، نیروی مقاومت اسلامی گردانهای حزب‌الله، نقش مهمی در شکست آمریکا و اجبار آن به عقب‌نشینی از عراق حتی پیش از موعد مقرر درج شده در توافق بغداد – واشنگتن ایفا کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: سالگرد این پیروزی با موفقیت  و بزرگ ملت عراق در شکست داعش همزمان شده است. ..آزادی عراق از دست اشغالگران آمریکایی، طرح شیطانی سیطره مستقیم بر مقدرات ، حاکمیت و سرمایه‌های ما و نیز تجزیه کشورمان را به شکست کشاند و پاکسازی عراق از داعش که تحت حمایت آمریکا و برخی نیروهای منطقه‌ای و داخلی بود، برگه دوم این توطئه خبیث علیه ملت ، سرزمین و مقدسات ما را در هم پیچید.

گردانهای حزب‌الله عراق هشدار داد که اکنون آمریکا بار دیگر تلاش دارد تا با نیروهایش در عراق جولان دهد و به بهانه‌های واهی حاکمیت این کشور را به خطر اندازد.

در این بیانیه از دولت و پارلمان عراق خواسته شده که موضعی قاطع در قبال حضور نیروهای آمریکایی در خاک عراق اتخاذ کنند و از آمریکایی‌ها بخواهند که داوطلبانه از عراق خارج شوند در غیر این صورت، نیروهای مقاومت آنها را فراری خواهند داد.

در پایان این بیانیه آمده است: ما فرزاندان گردانهای حزب‌الله به دشمنان گناهکار اجازه نمی‌دهیم که سرزمین مطهرمان را که در جای جای آن خون شهداء ریخته شده، آلوده کنند./۸۴۷/ب۱۰۲/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات