۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۵۴۴۷۰
استاد درس خارج حوزه مطرح کرد؛

سنگ اندازی برخی جریان ها در مقابل فعالیت های حوزه

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با اشاره به سنگ‌اندازی برخی جریان های انحرافی و افراطی در مقابل فعالیت های حوزه، بر شناسایی دسیسه‌های گوناگون تأکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی

حجت الاسلام و المسلمین مهدی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه مادر انقلاب دانستن حوزه علمیه گفت: چنانچه رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بیان کرده اند حوزه علمیه مادر انقلاب اسلامی است و این نظام معجزه ای است که با همکاری و اتحاد مردم با حوزه علمیه به وجود آمده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: تغییر نگرش و مجاهدت های فراوان مردم همچنین رهبری علما و حوزه علمیه قم و امام خمینی(ره) منجر به پیروزی انقلاب اسلامی گردید و تغییر اساسی به سوی آموزه های اسلامی در کل جامعه اعم از حق خواهی، عفاف و تقوا ایجاد شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب در مردم روحیه شجاعانه حق خواهی علیه باطل ایجاد شد که این حرکت با رهبری امام خامنه ای به راه خود ادامه داده است و دشمنان نیز آن را بر نمی تابند و از روز نخست به دنبال از بین بردن این نظام بوده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان این که روحانیت زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نسبتا وظیفه خود را به خوبی انجام داده است، اظهار کرد: برخی از لایه های روحانیت همانند رهبری و مرجعیت نقش خود را به خوبی انجام داده اند اما حوزه علمیه باید بهتر از این عمل می کرد و شایسته است نسبت به نقش مادری خود بهتر عمل کند.

وی اضافه کرد: هر میزان حوزه علمیه به نقش مادری خود بهتر عمل کند سلامت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه را به دنبال خواهد اشت بنابراین اگر بررسی ها نشان دهد سلامت فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه در وضعیت مطلوب نیست می توان گفت حوزه علمیه کوتاهی کرده است.

استاد درس خارج حوز علمیه قم خاطرنشان کرد: البته حوزه علمیه در برخی موارد با موانع داخلی و خارجی  روبه رو است؛ برخی جریان های انحرافی و افراطی به دنبال سنگ اندازی در فعالیت های حوزه علمیه هستند تا میان حوزه علمیه و جامعه فاصله ایجاد کنند و شاید تاکنون به نتایجی دست پیدا کرده باشند و این گونه موارد باعث شده است حوزه علمیه برای دست یابی به هدف متعالی که اجرای اسلام ناب محمدی است با مشکلاتی مواجه شود.

وی با تاکید بر این که حوزه علمیه موانع و دسیسه ها را شناسایی کند، اظهار کرد: همه طلاب باید وضعیت کنونی و مشکلات و آسیب ها را به خوبی بشناسند و توصیه های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را نصب العین خود قرار دهند؛ اگر در عمل کرد خود به گفته های امام خمینی(ره) و رهبری بازگشتی داشته باشیم موجب می شود این نظام راه خود را به درستی ادامه دهد.

دبیر تشکل اساتید سطوح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم تامین نیازهای حاکمیت را اصلی ترین شاخصه حوزه انقلابی دانست و گفت: تامین نیازهای حاکمیت، اصلی ترین شاخصه حوزه انقلابی است و تولیدات علمی و دستاوردهای پژوهشی حوزه و روحانیت باید ناظر به این نیازها باشد.

وی ادامه داد: در حوزه علمیه قم پژوهش های فراوانی انجام می شود و نسبت به زمان های گذشته پیشرفت مناسبی داشته است اما در برخی موارد موازی کاری های فراوانی مشاهده می شود به عبارت دیگر برخی پژوهش ها با وجود این که اموال بیت المال و نیروهای انسانی برای آنها هزینه می شوند اما متناسب با دردهای جامعه نیستند بنابراین حوزه علمیه باید مرکز تحقیقات راهبردی ایجاد کند تا بین خواسته های اجتماعی و پژوهش های موجود رابطه ایجاد و از پژوهش های غیر ضروری جلوگیری کند./1324/ت۳۰۲/ی

 

ارسال نظرات