۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۵۵۵۷۳
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی حوانساری:

تبلیغ سبک زندگی علوی و فاطمی نیاز جامعه بشری است

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی حوانساری گفت: علی و فاطمه تنها کسانی بودند که خدای تعالی آنها را برای هم خلق کرده و عقد آنها را در آسمان ها خوانده است، این فضایل سبب می شود تا این دو فرد الگویی مناسب برای انسان ها باشند.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی حوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید علی خاتمی حوانساری استاد حوزه علمیه تهران شب گذشته در حسینیه باب الحوائج شهر همدان بیان داشت: ترویج سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی فاطمی در جامعه امروزی یکی از نیاز های بزرگ است.

وی تصریح کرد: علی و فاطمه تنها کسانی بودند که خدای تعالی آنها را برای هم خلق کرده و عقد آنها را در آسمان ها خوانده است، این فضایل سبب می شود تا این دو فرد الگویی مناسب برای انسان ها باشند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی حوانساری گفت: حضرت زهرا(س) دارای دو خصلت بزرگ بود، نخست انفاق در راه خدای تعالی و دوم اخلاص در زندگی.

وی در ادامه افزود: این بانوی مکرمه بهترین لباس خود را در راه رضای خدا در شب عروسی اش به فردی فقیر می دهد و همچنین از فضه نقل است که حضرت زهرا(س) همیشه خود به تنهایی کار های منزل را انجام می داد و او می گوید ایشان هیچگاه به من دستور ندادند.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: زندگی فاطمی و سبک زندگی اسلامی قابل مقایسه با هیچ نوع سبک زندگی نیست، خیلی از مشکلات جامعه امروزی این است مردم به دنبال روش های غلط زندگی می روند.

وی در ادامه افزود: تجمل گرایی و مد گرایی سبب شده تا انسان ها از اصل زندگی و کما آدمی به دور افتاده و دچار مشکلات فراوانی شده اند، دین مبین اسلام با زیبایی مسکلی ندارد و حتی این دین دین زیبایی ها است اما مساله مهم این است که رفتار زندگی غربی نباید در کشور ما رواج پیدا کند.

وی در پایان گفت: نبی مکرم اسلام(ص) با توصیه هایی که به حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) در اول زندگی به آنها کرده درس بزرگی برای انسان ها به جا گذاشته باید این درس معنوی و ارزشمند در جامعه امروزی تبیین شود./979/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات