۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۵۶۰۱۵۳

حضور طلاب غیر ایرانی در اردوی سازندگی مناطق محروم کشور

همزمان با تعطیلات نوروز، ۲۸۰ نفر از طلاب غیرایرانی جامعه المصطفی العالمیه در قالب ۹ گروه در اروی سازندگی امام موسی صدر که در مناطق کم برخوردار شهرستان حمیدیه در استان خوزستان برگزار شد، شرکت کردند.
اردوی جهادی طلاب در ایام نوروز در مناطق محروم استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری رسا، در این اردو علاوه بر اجرای بالغ بر 15 طرح عمرانی، برنامه های فرهنگی از قبیل آموزش احکام اسلامی، کلاس های آموزشی و تربیتی و... برای مردم روستاها توسط طلاب غیر ایرانی برگزار گردید.

 ساخت مدرسه سه کلاسه،  آب‌رسانی به ۱۴ روستا، احداث سکوی تماشاچیان برای زمین فوتبال، تکمیل و تعمیر مسجد و مرمت خانه نیازمند از برنامه های عمرانی این دوره بود.

همچنین در قالب برنامه های فرهنگی، برپایی جلسات سخنرانی تشرف یافتگان به دین اسلام در مساجد شهر، سرکشی به خانه اهالی منطقه(حدودا ۱۵۰ خانوار)، برگزاری کلاس های آموزشی برای مقاطع مختلف در روستاها( ۴۰ کلاس) و برپایی ایستگاه صلواتی و غرفه‌های کودک و نوجوان، پاسخ به مسائل شرعی، طب اسلامی و آرایشگری در شهر ( بمدت ۳ روز)، صورت پذیرفت.

گفتنی است با توجه به اهمیت حضور طلاب غیر ایرانی در این اردو، آیت الله اعرافی، رئیس المصطفی و مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، آیت الله جزائری، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و دکتر شریعتی، استاندار خوزستان، ضمن بازدید از فعالیت‌های گروه،با طلاب غیر ایرانی دیدار و گفتگو کردند.

شایان ذکر است این اردو با همت موسسه بلاغ مبین و با همکاری جامعه المصطفی العالمیه از ۲۷ اسفند ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷ بمدت یک هفته برگزار شد. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات