۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۶۳۱۳۰
یادداشت؛

آقای نقیب زاده فقط همین!!

قطعا بر استاد تمام دانشگاه تهران پوشیده نیست که طرابلس هم با فشارهای آمریکا تن به خواسته‌های ایالات متحده داد و همه تأسیسات هسته‌ای خود را نابود کرد!
جنایات آمریکا پرچم آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر احمد نقیب‌زاده عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در سرمقاله امروز روزنامه سازندگی تحت عنوان «فرشته صلح بر فراز کره» ضمن توصیه مجدد بر روش مذاکره آن هم از نوع موشکی، نوشته است: «...روی کار آمدن ترامپ بحران کره را به اوج خود رساند. زيرا تهدیدهای ترامپ مبنی بر مقابله با کره شمالی که اینک برد موشک‌هایش خاک آمریکا را هم در تیررس سلاح‌های کره قرار می‌دهد، خطر یک جنگ اتمی را در افق نمایان کرد. فواره چون بلند گشت، سرنگون شود. وقتی خطر جدی و قریب الوقوع باشد چاره‌ای جز محاسبات عقلانی برای برون رفت از بحران نیست. ناگهان کیم جون اون اعلام کرد، قصد دارد برنامه‌های اتمی و موشکی کره شمالی را به حالت تعلیق در آورد و با رئیس جمهور آمریکا هم ملاقات کند که با واکنش مثبت آمریکایی‌ها روبرو شد. زندگی زیبا می شود...حال اگر همه چیز به خوبی پیش برود تحریم‌ها از کره شمالی برداشته خواهد شد ولی آمریکا هم نظارتی مدقانه بر صنایع نظامی کره شمالی اعمال خواهد کرد...غربی‌ها سخن از بدقولی‌های کره‌شمالی به میان می‌آورند ولی ما ایرانی‌ها به کره‌ای‌ها می‌گوییم مواظب آمریکایی‌ها باشيد.»

متاسفانه جناب نقیب زاده که باز هم مانند گذشته زندگی زیبا را با مذاکره پیوند زده‌اند و بلند شدن فواره را نشانه سرنگونی می‌دانند، بازی تکراری آمریکایی‌ها را فراموش کرده‌اند یا خود را به فراموشی زده‌اند و چشم خود را بسته‌اند!

آقای دکتر! لطفا به این بخش از مصاحبه جان بولتن، مشاور امنیت ملی آمریکا، توجه کنید: «آنچه ما در نظر داریم، بسیار شبیه به مدل لیبی سال ۲۰۰۳-۲۰۰۴ است...ما می‌خواهیم در دیدار نخست کره‌شمالی را بیازماییم و ببینیم که آیا آن‌ها این تصمیم راهبردی را گرفته‌اند یا نه!» از این روشن‌تر می‌شود!؟

قطعا بر استاد تمام دانشگاه تهران پوشیده نیست که طرابلس هم با فشارهای آمریکا تن به خواسته‌های ایالات متحده داد و همه تأسیسات هسته‌ای خود را نابود کرد و طولی نکشید که تأسیسات هسته‌ای لیبی برچیده شد و هواپیماهای آمریکا حتی مکان‌های استقرار سایت هسته‌ای لیبی را نیز بمباران کردند. و در آخر زمستان رفت و رو سیاهیش به زغال ماند و بدین ترتیب قذافی در آخر عمر خود رسماً از اعتماد به آمریکا ابراز پشیمانی کرد و سرنوشت کشورش را عبرتی برای سایر ملل در مسیر ارتباط با آمریکا معرفی کرد.

از سوی دیگر بدین نکته باید دقت کرد آنچه که موجب شده است آمریکا پس از گذشت این همه سال از پیشنهاد رهبر کره شمالی خوشحال شود و آن را بپذیرد قدرت‌نمایی، زورگویی، توئیت بازی‌های ترامپ و کلک بازی‌های اوباما نیست بلکه پیشرفت‌های کره شمالی است و خطری که آمریکا از این قدرتمندی برای هژمونی خود احساس می‌کنند!

خلاصه کنم آمریکایی که دستش به خون هر قبیله و ملتی آلوده است نه به بهانه زندگی زیبا به جایی نگاه می‌کند نه برای صلح، بلکه ثابت شده است آمریکا فرشته عذاب است فلذا توصیه به مواظبت آن هم در این سطح تقریبا خنده‌دار و بچگانه است و باید کره شمالی را به عبرت‌های تاریخ و بلکه عبرت‌های برجام توصیه کرد!

در آخر خوب است جناب نقیب زاده بدانند آن که فرمود بلند شدن فواره نشانه سرنگونی است نه به معنای این گفت که پیشرفت آن هم در صنایع علمی و های‌تک موجب افتادگی است بلکه مرادش غرور و بلند شدن هوای نفس بود که موجب افتادگی است! لذا این عبارت را بایستی در برابر دشمنانی همچون ترامپ به کار برد که چنان خود را از دماغ فیل افتاده می‌پندارند که به خود اجازه می‌دهند در امورات هر کشور و منطقه‌ای دست درازی کنند!/۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات