۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۵۶۳۹۳۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

خریداری صد دوره از کتاب ۷ جلدی مجالس المؤمنین از سوی دفتر تبلغیات اسلامی خوزستان، برگزاری مراسم سالروز آزادسازی شهر هویزه، برگزاری همایش زکات در شهرستان ایذه و حذف محدودیت سنی در مسابقات قرآنی چند خبر کوتاه از خوزستان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دفتر تبلغیات اسلامی خوزستان،  100 دوره از کتاب 7 جلدی مجالس المؤمنین علامه قاضی نورالله شوشتری را خریداری کرد.

این کتاب با تصحیح ابرهیم عرب‌ پور، منصور ستایش، محمدرضا محمدیان، محمد حسن خزاعی و محمدعلی علی‌دوست از سوی بیناد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به انتشار رسیده است.

شناسایی و گردآوری نسخه‌های خطی «مجالس المؤمنین»، ارزش‌ گذاری و دسته‌ بندی آنها برای تصحیح کتاب، تصحیح کتاب بر پایه روش تصحیح علمی، انتقادی و ثبت اختلاف نسخه ‌های خطی مورد استفاده به روش دقیق و علمی، تحقیق گسترده درباره احوال و آثار قاضی نور الله شوشتری، به ویژه مجالس المؤمنین و ساختار آن و نیز کتاب های مرتبط با آن را می توان از امتیازات این اثر برشمرد.

کتاب «مجالس المومنین» که به همت جمعی از پژوهشگران بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، تألیف شده است در هفدهمین همایش کتاب سال حوزه علمیه قم موفق به اخذ رتبه برتر شد.

متن کتاب شش جلد است و جلد هفتم به نمایه ‌ها اختصاص دارد. جلد هشتم نیز به ترجمه اشعار، مأثورات و نصوص عربی اختصاص یافته و در دست انجام است، حواشی دیگران بر مجالس‌المؤمنین نیز در جلد نهم خواهد آمد.

برگزاری مراسم سالروز آزادسازی شهر هویزه

مراسم سالروز آزادسازی شهر هویزه با حضور خانواده ‌های معظم شهدا، ایثارگران و عشایر عرب دشت آزادگان، صبح امروز در یادمان شهدای هویزه برگزار شد.

در این مراسم یاد و خاطره‌ شهدای دفاع مقدس گرامی داشته شد و حجت‌الاسلام حمزه‌نژاد، امام جمعه هویزه به سخنرانی پرداخت.

در پایان این مراسم از خانواده‌ های معظم شهدا و ایثارگران تجلیل شد.

برگزار همایش زکات در شهرستان ایذه

همایش زکات شهرستان ایذه، امسال با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی، کشاورزان، خیرین و شهروندان ایذه ای برگزار می شو.د

در این همایش که آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری حضور خواهد داشت به جنبه‌ های مختلف و تأثیرات زکات بر زندگی پرداخته می شود.

این همایش ساعت ده صبح فردا در تالار مولوی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌ شود.

حذف محدودیت سنی در مسابقات قرآنی

حجت ‌الاسلام حمید شویع نژاد، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان اظهار داشت: امسال مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم همانند سالهای گذشته با استقبال مردم همراه است.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه مسابقات امسال با حذف محدودیت سنی همراه است، گفت: شرکت کنندگان در رشته ‌های قرائت، ترتیل، حفظ، دعاخوانی، اذان و معارف به رقابت می ‌پردازند.

حجت الاسلام شویع نژاد افزود: مسابقات در شهرهایی همچون دزفول، باغملک، اندیمشک، مسجدسلیمان، برگزار شد و تا پایان اردیبهشت ماه در دیگر شهرهای استان همچون اهواز، شوش، شوشتر، ماهشهر، آبادان، بهبهان، رامهرمز، رامشیر، خرمشهر برگزار خواهد شد.

وی عنوان داشت: تعداد نام نویسی ها تاکنون در سامانه مسابقات قرآن 555 نفر است و تمهیداتی هم صورت گرفته که افراد در روز برگزاری مسابقات بتوانند، نامنویسی کنند./9456/پ204/ب1

ارسال نظرات