۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۵۶۴۸۵۲
تحلیلگر مسائل بین الملل مطرح کرد؛

ارجحیت منافع صهیونیستی بر آمریکایی از سوی ترامپ

هانی زاده انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس را خلاف قطعنامه های سازمان ملل دانست و گفت: ترامپ منافع رژیم صهیونیستی را بر منافع آمریکا ترجیح می دهد.
هانی زاده

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی وعده هایی از قبیل پذیرش بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی، انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف و وادارساختن عرب ها به برقراری رابطه با رژیم منحوس صهیونیستی، مبارزه با محور مقاومت و خروج از برجام را به لابی های صیهونیسم داد.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه وعده های ترامپ پس از ورود به کاخ سفید عملیاتی شد، افزود: نکته مهم در آن است که انتخاب روز نکبت(سالروز تأسیس رژیم صهیونیستی) با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس همزمان شد و چنین عملی در واقع اهانتی بزرگ به کشورهای اسلامی و عربی تلقی می شود.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با تعمدی دانستن انتقال سفارت در روز نکبت عنوان داشت: مردم فلسطین با حساسیت بالا روز گذشته تظاهرات مسالمت آمیز را به اوج رساندند و نزدیک به 60 شهید و دو هزار مجروح تقدیم کردند.

هانی زاده انتقال سفارت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس را خلاف قطعنامه های سازمان ملل بیان کرد و گفت: به نظر می آید ترامپ بدون توجه به پیامدهای چنین تصمیم خطرناکی اقدام به انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس کرد و به واقع چنین اقدامی منافع رژیم صهیونیستی و آمریکا را دچار تهدید جدی خواهد کرد و سرزمین های اشغالی شاهد یک بحران و درگیری شدیدی خواهند شد.

وی موضع کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی، بحرین و امارات را همسویی با آمریکا دانست و افزود: در صورت عدم همسویی کشورهای عربی، دونالد ترامپ جرأت انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس را نداشت.

تحلیلگر مسائل بین الملل با بیان اینکه ترامپ پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را مدیون صهیونیست ها می داند، تصریح کرد: هر اقدام ترامپ در چارچوب حفظ منافع رژیم صهیونیستی است و در واقع ارتباط تنگاتنگ ترامپ با نتانیاهو و عمل به وعده های داده شده به لابی های صهونیستی به وضوح نشان می دهد که ترامپ بدون حمایت لابی های صهیونیسم قادر به انجام هیچ اقدامی نیست.

معاون سیاسی شبکه جهانی الاهواز با بیان اینکه جامعه جهانی اکنون در برابر تصمیمات ترامپ قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: ترامپ منافع رژیم صهیونیستی را بر منافع آمریکا ترجیح می دهد./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات