۰۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۶۵۵۷۰
حجت الاسلام والمسلمین عیسوی تأکید کرد؛

"حقیقت جویی" نیاز امروز جامعه

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی گفت: تا زمانی که مردم صداقت و اخلاص را در گفتار و رفتار مبلغان به وضوح مشاهده نکنند، نمی توانند آن سخنان و معیارهایی که مبلغان برای شان بازگو می کنند را در متن زندگی خود پیاده کنند.
حجت الاسلام محمود عیسوی

حجت الاسلام والمسلمین محمود عیسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به تبیین شرایط و معیارهای جامعه برای پذیرش برنامه های تربیتی مبلغان پرداخت و گفت: مردم به طور سنتی و طبیعی در طول سال به ویژه ایام تبلیغی همچون ماه رمضان و محرم با مبلغان در ارتباط هستند و معمولاً مبلغانی در این زمینه موفق می شوند که بتوانند با شیوه های ناب اسلامی، مردم را به سوی دین جذب کنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) افزود: مبلغان با صداقت در گفتار و عمل و بیان مطالبی که از متن دین برخاسته است از شعار دادن پرهیز کنند و از این طریق زمینه هایی فراهم آورند که مردم نسبت به دین خوش‌بین شده و به آن جذب شوند.

حجت الاسلام عیسوی با بیان این که مبلغانی موفق می شوند که در نیت خودشان خالص باشند، اظهار داشت: تا زمانی که مردم صداقت و اخلاص را در گفتار و رفتار مبلغان به وضوح مشاهده نکنند نمی توانند به سخنان مبلغان اعتماد کرده و آن سخنان و معیارهایی که مبلغان برای شان بازگو می کنند را در متن زندگی خود پیاده کنند.

معیارهایی برای مبلغان دینی

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) از اخلاص در عمل، شناخت درست از مسائل جامعه، تبیین درست معارف اسلامی متناسب با مخاطبان، صداقت در گفتار و عمل و همکاری با مردم به عنوان معیارهای یک مبلغ دینی یاد کرد و ادامه داد: مردم از یک مبلغ انتظار دارند که هر آنچه که می گوید، خودش نیز عمل کند و این توقع بسیار هم وارد است و اگر مبلغان این انتظارات را برآورده کنند و همواره سعی کنند میان گفتار و کردار خود تناسب ایجاد کنند بی شک کارشان برکت می گیرد و موفق خواهند شد.

وی با اشاره به این که سیره انبیای الهی می تواند الگوی بسیار مناسبی برای کار تبلیغ باشد، اضافه کرد: مهم ترین شاخصه تبلیغ انبیای الهی این بود که صرفاً برای خداوند به صورت خالصانه تبلیغ می کردند و همه تلاش خود را بدون هیچ چشم داشتی برای بیان معارف و احکام الهی می گذاشتند و همین سبب می شد تا کارشان ماندگار و پر فایده واقع شود.

معیارهای جامعه برای پذیرش برنامه های تربیتی

حجت الاسلام والمسلمین عیسوی با اشاره به معیارهای جامعه برای پذیرش برنامه های تربیتی مبلغان خاطرنشان کرد: مردم برای این که بخواهند گفتار و عمل مبلغان در آنها تأثیر بگذارد باید نسبت به این موضوع اراده کنند و باور کنند انسان‌ها نیازمند موعظه هستند و نیاز دارند که معارف دینی برای شأن تکرار شود.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که دومین معیار جامعه برای پذیرش برنامه‌های تربیتی مبلغان «حقیقت جویی» است، عنوان کرد: مردم با خودسازی می‌توانند در خود حالت پذیرش حق را ایجاد کنند و حق را اگرچه به ضررشان هم باشد، بپذیرند.

دینداری را به امور روزمره گره نزنیم

حجت الاسلام والمسلمین عیسوی با اشاره به این که شایسته است دینداری ثابت باشد، ابراز کرد: امر دینداری را نباید به امور روزمره گره زد بدین معنا که اگر مشکلی نداشتند دیندار شوند، اما اگر بلایا و مصائبی گریبان شان را گرفت دین را کنار گذاشته و نسبت به همه چیز بدبین شوند، زیرا خداوند در خوشی ها و ناخوشی ها خدای ما است.

عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) با تأکید بر این که امروزه دشمنان با استفاده از ابزارهای متفاوت سعی می کنند افکار مردم را به سمت مفاهیم غیر الهی سوق دهند، بیان کرد: احساس نیاز مردم به دین باید همانند احساس نیازشان به آب و غذا و گفت و گو و ... باشد و بدانند که در کنار همه نیازها به دین و عمل به آن نیز نیاز داریم./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات