ديپلماسي نامه

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، کتاب ديپلماسي نامه، دربردارنده نامه هاي رييس جمهور اسلامي ايران به جرج دبليو بوش؛ رييس جمهور پيشين آمريکا، آنگلا مرکل؛ صدر اعظم آلمان، مردم آمريکا، پاپ بنديکت شانزدهم؛ رهبر کاتوليک هاي جهان، مادر آمريکايي و باراک اوباما، رييس جمهور منتخب مردم آمريکاست.
روش ديپماسي نامه با پيروزي انقلاب اسلامي ايران روح تازهاي به خود گرفت و حضرت امام خميني(ره) با ارسال نامه به گورباچف آغازگر اين نهضت در دوران معاصر شد.
اين نوع از ديپلماسي نه براي خوش آمد بلوکي از قدرت و سياست و نه براي تحت تاثير قرار دادن مخاطبان رسمي ايجاد شده است، بلکه مخاطبان واقعي آن، افکار عمومي جهان اند. اين روش اثر خود را به تدريج، اما عميق و پايدار بر جاي خواهد گذاشت.
اين کتاب با مقدمه اي از پرفسور سيدحميد مولانا، به چاپ رسيده است که در بخشي از آن مي خوانيم: «بايد اذعان کرد که استفاده از رسانه نامه نگاري به جاي رسانه هاي معمولي چون مطبوعات و راديو و تلوزيون، يکي از بهترين طريق، مؤثرترين روش و مطمئن ترين وسيله در استيضاح سياست هاي جهاني آمريکا بود. نامه احمدي نژاد به اوباما نشان مي داد که آمريکا دورنمايي پيچيده و دشوار در پيش دارد و ايالات متحده از طريق سياست هاي سلطه گرانه خود در دنيا، منزوي و بيگانه شده است.»
کتاب ديپلماسي نامه در 51 صفحه باشمارگان چهار هزار نسخه براي نخستين بار در سال جاري از سوي مرکزپژوهش و اسناد رياست جمهوري منتشر شده است.