۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳
کد خبر: ۵۶۶۹۱۴
مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

نقش مهم حجت الاسلام حسنی در بسیج مردم آذربایجان علیه رژیم شاهنشاهی

حجت‌الاسلام نجف قلی‌زاده با بیان اینکه مبارزه مسلحانه حجت الاسلام حسنی در تاریخ شیعه بی نظیر است، گفت: آن مرحوم با شجاعت در برابر رژیم طاغوت پهلوی ایستادگی کرد و توانست مردم آذربایجان‌غربی را نیز برای مبارزه علیه رژیم شاه با خود همراه کرده و رهبری آنها را برعهده گیرد.
حسنی

حجت‌الاسلام عبدالرحیم نجف قلی‌زاده سرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی شناسنامه آذربایجان است و وی در زمینه رزمندگی و انقلابی‌گری سابقه زیادی دارد و در این مسیر نیز تا آخرین لحظه‌های عمر بابرکتش ثابت قدم بود.

وی با بیان اینکه حرکت امام جمعه سابق ارومیه در تاریخ شیعه بی‌نظیر است، ادامه داد: وی با در دست گرفتن اسلحه با شجاعت در برابر رژیم طاغوت پهلوی ایستادگی کرد و توانست مردم ارومیه و آذربایجان‌غربی را نیز برای مبارزه علیه رژیم شاه با خود همراه کرده و رهبری آنها را برعهده بگیرد.

مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدا آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه شخصیت و اقدامات حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی می‌تواند یک الگو برای همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان باشد، اظهار کرد: وی قبل از پیروزی انقلاب با حرکت مسلحانه در برابر رژیم پهلوی و بعد از پیروزی انقلاب نیز در برابر گروه‌ها و احزاب ضد انقلاب ایستاد که درنهایت توانست آنها را شکست دهد.

حجت‌الاسلام نجف قلی‌زاده سرایی در ارتباط با حضور باشکوه مردم ارومیه و آذربایجان‌غربی در بدرقه پیکر مجاهد نستوه و افتخار آذربایجان خاطرنشان کرد: حضور باشکوه و باعظمت مردم در تشییع پیکر این عالم ربانی در تاریخ استان بی‌بدیل است که مهر تاییدی بر عظمت شخصیت انقلابی و ولایی حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی است./936/ت303/ب1

ارسال نظرات