۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۹
کد خبر: ۵۶۷۵۱۷
شهریاری:

روز قدس احیاگر آرمان فلسطین و اتحادبخش امت اسلامی است

نماینده دشتی و تنگستان، دفاع از مظلومان را یکی از اصول برگشت ناپذیر نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و گفت: شرایط فعلی مردم فلسطین اشغالی و قدس شریف به گونه ای است که حمایت بیشتر جامعه اسلامی و جهانی از این مردم مظلوم را می‌طلبد.
سید کمال الدین شهریاری

سید کمال الدین شهریاری نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، درباره اهمیت روز جهانی قدس گفت: نامگذاری این روز توسط امام راحل(ره) ابتکار و شاهکاری بود برای گسترش اتحاد در جهان اسلام که اگر نبود، آرمان فلسطین به فراموشی سپرده می شد.

شهریاری افزود: روز جهانی قدس، یادگار خمینی کبیر، روز همبستگی و فریاد آزادی خواهی مستضعفین و مظلومین علیه مستکبرین و ظالمین و متعلق به همه آزادیخواهان از همه ادیان است.

نماینده دشتی و تنگستان، دفاع از مستضعفان و مظلومان را یکی از اصول برگشت ناپذیر نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: شرایط فعلی مردم فلسطین اشغالی و قدس شریف به گونه ای است که حمایت بیشتر جامعه اسلامی و جهانی از این مردم مظلوم را میطلبد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: حضور سال قبل دونالد ترامپ در کنار دیوار براق در مسجدالاقصی که برای نخستین بار توسط یک رییس جمهور اتفاق می افتاد و انتقال سفارت آمریکا از تلآویو به قدس نشان می دهد که آمریکاییها برای بلعیدن قدس به کمک صهیونیستها آمده اند.

شهریاری تاکید کرد: دولت جدید آمریکا حتی سیاستهای ۲٨ سال قبل تاکنون این کشور را کنار گذاشته و وقیحانه طرح دولت کاملا یهودی با مرکزیت قدس را پیگیری میکند که این به معنی تلاش برای حذف همیشگی فلسطین از تاریخ است.

شهریاری گفت: شهادت ۱۳۰ نفر و مجروح شدن بیش از ۷ هزار نفر از جوانان و مردم مظلوم و محاصره شده غزه در تظاهرات مسالمت آمیز اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و سکوت برخی کشورهای اسلامی و مجامع بین المللی و وتو کردن قطعنامه شورای امنیت توسط آمریکا، دل هر آزاده ای را به درد می آورد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان ضمن تاکید بر اینکه فلسطین در خطرناکترین شرایط در ۷۰ سال اخیر خود است و حمایت بیشتر جامعه جهانی و اسلامی را می طلبد، تاکید کرد: مردم بزرگ، انقلابی و ولایتمدار ایران در کنار مردم آزادیخواه جهان در روز قدس یکصدا پاره تن اسلام را فریاد زده و در این شرایط بخصوص، اتحاد خود نسبت به آرمان فلسطین و تعهد خود نسبت به حمایت از مظلومان و مقاومت در مقابل ظالمان و مستکبران را به منصه ظهور خواهند رساند تا پایه های این خانه عنکبوتی صهیونیست ها سست تر شده و ان شاء الله نابودی کامل اسرائیل غاصب هر چه زودتر فرا برسد./۸۵۶/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات