۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۵۷۰۴۸۱
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

حقوق بشر از دیدگاه غرب ابزاری برای تأمین منافع است

دبیر ستاد برگزاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی گفت: مفاهیم عالی حقوق بشر اگر آن گونه که است در جوامع پیاده شود، نجات‌بخش جامعه بشری از یوغ مستکبران است.
صمد عزیزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، صمد عزیزی، استاد حوزه و دانشگاه تبریز امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با اشاره به این‌که حقوق بشر از دیدگاه مکاتب غربی در راستای تأمین منافع قدرت های بزرگ تعریف می شود، اظهار داشت: آمریکا بزرگترین حامی تروریسم در جهان است.

دبیر ستاد برگزاری هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با اشاره به این‌که تبیین جنایات آمریکا اعلام حقایق مسلم تاریخی است، خاطرنشان کرد: سلسله همایش‌هایی در راستای افشای رفتارهای ضدبشری آمریکا برگزار می کنیم که هدف مروری بر جنایات آمریکا به عنوان سردمدار نظام سلطه و استکبار است.

وی افزود: جنایت‌های متعدد رخ داده در بازه‌ ۶ تا ۱۲ تیر همچون ترور مقام معظم رهبری، حمله شیمیایی به سردشت که به روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی نام‌گذاری شده و شهادت ۲۹۰ نفر در هواپیمای ۶۵۵ بر فراز خلیج فارس منجر به این شد که این روزها به نام هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود.

مسؤول بسیج حقوق‌دانان استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این همایش تجدید پیمان و بیعتی است با شهدا به ویژه شهدای ترور که نگذاریم نام و یاد آنها به فراموشی سپرده شود؛ ما امروز به تأسی از همان شهدا آمادگی این را داریم که در برابر نظام سلطه و جبهه استکبار به ویژه آمریکا ایستادگی کنیم که در این برهه درصدد به زانو در آوردن ایران است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‌که حقوق بشر به ابزاری برای تجاوز به کشورهای مستقل و آزادی‌خواه جهان تبدیل شده است، گفت: این در حالیست که مفاهیم عالی حقوق بشر اگر آن گونه که است در جوامع پیاده شود، نجات‌بخش جامعه بشری از یوغ مستکبران است.

همچنین حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در سخنانی با بیان این‌که حقوق بشر آمریکایی در نقطع مقابل حقوق بشر اسلامی قرار دارد، اظهار داشت: اسلام آمریکایی و تشیع انگلیسی از دیگر آفت‌هایی است که از سوی جبهه استکبار برای تفرقه میان جهان اسلام ایجاد و تقویت می‌‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نظام سلطه با اسلام بی‌خاصیت و بدون کلیدواژه‌هایی همچون جهاد و شهادت مشکلی ندارند، تصریح کرد: حوادثی که در دهه ۶۰ به وقوع پیوست، بخشی از جنایات هولناک دشمن بود که ماهیت حقیقی آمریکا را نمایان کرد؛ بنابراین باید مردم با افکار، هویت و اهداف صهیونیسم بین‌الملل آشنا شوند.

حجت الاسلام مظفری پرونده‌سازی علیه ایران در مجامع بین المللی را از دیگر جنابات آمریکا دانست و گفت: آمریکا در شرایطی دم از پایمال شدن دموکراسی در ایران می زند که پس از پیروزی انقلاب تاکنون به طور متوسط هر سال یک انتخابات در ایران برگزار شده و مگر دموکراسی جز رجوع به آرای مردم است؟

وی سیاست‌زدگی را آفت مهم بر مصوبات سازمان ملل و معاهدات بین‌المللی و منشور حقوق بشر دانست و افزود: اگر امروز شاهد تحریم‌های ظالمانه غرب و آمریکا علیه ایران هستیم، نشان از این حقیقت است که افکار سلطه‌طلبانه و برتری جویانه آمریکا نتیجه تفسیری است که حقوق بشر آمریکایی برای خود دارد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات