۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۵۷۳۹۷۳
حاتمی مطرح کرد؛

بسته‌های معرفتی مشعر فرصتی برای ارتباط‌گیری هیأت‌ها

مسؤول تولید بسته‌های محتوایی مشعر گفت: تولید بسته‌های معرفتی برای هیأت‌ها صرفاً یک انتقال محتوا نیست، بلکه بسترسازی برای ایجاد ارتباط با همه هیأت های کشور است، به همین دلیل اصرار داریم تا رابطان استانی داشته باشیم.
جامعه ایمانی مشعر

سید حسین حاتمی مسؤول تولید بسته‌های محتوایی مشعر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که جامعه ایمانی مشعر از سال 91 شروع به پخش بسته های معرفتی ارتقای محتوای هیأت ها کرده است، گفت: این کار به منظور ارتقای سطح محتوای ارکان هیأت ها در کشور صورت می پذیرد.

مسئول تولید بسته‌های محتوایی مشعر افزود: کارکنان در این بخش نیازهای ارکان هیأت ها اعم از مدیران، سخنرانان و مداحان را شناسایی کرده و برای نیاز هر کدام از آن ها محتوا آماده می کنند و در اختیارشان قرار می دهند.

وی با بیان این که امسال در سایه توفیقات خداوند متعال و عنایات ولی عصر(عج) شانزدهمین بسته معرفتی مداح و سخنران و پانزدهمین بسته معرفتی مدیر را در اختیار هیأت ها قرار خواهیم داد، اظهار داشت: مخاطب اصلی بسته های معرفتی مشعر، ارکان هیأت ها هستند تا آن ها از این فرصت استفاده کرده و مهارت هایی را که می آموزند را متناسب با نیاز مخاطبان تطبیق داده و به آن ها ارائه دهند.

حاتمی با اشاره به این که نیازمندی های ارکان هیأت به دو دسته تقسیم می شود، ابراز داشت: بخشی از این نیازها «معرفتی و تئوریک» بوده و بخشی دیگر نیز «کاربردی و عملیاتی» هستند که ما در این بسته ها سعی کرده ایم به هر دو دسته از نیازها پاسخ داده و آن را در اختیار ارکان هیأت قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در این بسته های معرفتی برای سخنرانان، مداحان، مدیران و حتی بخش های جزئی تر همانند گرافیست ها، گروه های تدارکات و یا حتی فضاهای جانبی هیأت محتوا آماده کرده ایم.

مسؤول تولید بسته‌های محتوایی مشعر تأکید کرد: ما هیأت را صرف یک مجلس شادی یا عزاداری نمی دانیم، بلکه آن را یک تشکل فرهنگی مؤثر در مباحث اجتماعی می دانیم، بنابراین شاخصه هایی که برای هیأت ها قائل هستیم، این است که یک هیأت تراز باید در مسائل اجتماعی، مسائل مربوط به محرومان و مستضعفان، مسائل تربیتی و آموزشی و مواردی از این قبیل ورود پیدا کند و از شکل نمادین بودن خارج شود؛ بر این اساس ما یک سری محتواهایی هم برای خارج از مجلس شادی یا عزاداری آماده کرده ایم و در اختیار هیأت ها قرار می دهیم تا از آن ها به خوبی استفاده کرده و به یک هیأت اثرگذار و فعال تبدیل شده و از موضع انفعال خارج شوند.

وی همچنین ادامه داد: از دیگر فعالیت های جامعه ایمانی مشعر در زمینه ارائه محتوا به هیأت ها می توان به آماده سازی بسته های معرفتی برای اردوهای راهیان نور، پیاده روی اربعین، خدمات اجتماعی، رسیدگی به محرومان و محورهایی مانند استکبار ستیزی و حتی جمعیت اشاره کرد.

حاتمی با اشاره به بسته معرفتی ماه محرم سال جاری عنوان کرد: برای محرم امسال رصدهایی صورت گرفته و چند محور برای آن تعیین شده است که برخی از آن ها عبارت از جبهه سازی و شبکه سازی هیأت ها است که رسالت حضور جامعه ایمانی مشعر ارتباط دهی هیأت ها با یکدیگر و ایجاد عملیات مشترک میان هیأت ها است که در این موضوع کتابچه ای با عنوان «وحدت هیأت ها بر پایه مبانی قیام سیدالشهدا(ع)» نوشته آیت الله مصباح یزدی را در اختیار هیأت ها قرار خواهیم داد.

وی بیان کرد: همچنین مباحثی همچون استکبار ستیزی و مقابله با نفوذ، فضای مجازی، تقارن هفته دفاع مقدس با محرم، وحدت اسلامی، سیره سیاسی اهل بیت(ع)، آسیب شناسی روضه خوانی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، خدمات شناسی، اربعین و مواردی از این دست نیز از جمله محتواهایی است که برای هیأت ها در نظر گرفته ایم و برای همه آن ها کتاب ها و جزواتی را در اختیار ارکان هیأت ها قرار می دهیم.

مسؤول تولید بسته‌های محتوایی مشعر با اشاره به این که در بسته معرفتی محرم امسال یک سری لوح های فشرده، ویژه مدیران و مداحان هیأت ها در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: در این لوح های فشرده مجموعه آثار گرافیکی، مجموعه مستند ادب حضور، محصولات نهضت مردمی دختر انقلاب، گزیده نواهای محرم و اربعین سال گذشته و مواردی از این قبیل گنجانده شده است که به مدیران هیأت ها ارائه خواهد شد که آن ها نیز وظیفه دارند این محتواها را برای اعضای هیأت به نمایش درآوردند.

حاتمی با بیان اینکه ما تا کنون هزار و 500 بسته معرفتی برای منبری ها، هزار و 500 بسته معرفتی برای مداحان و هزار و 200 بسته معرفتی برای مدیران هیأت ها آماده کرده ایم، اظهار کرد: باید گفت که این فعالیت ها صرفاً یک انتقال محتوا نیست، بلکه بسترسازی برای ایجاد ارتباط با همه هیأت های کشور است، برای همین اصرار داریم تا رابطان استانی داشته باشیم و انتقال محتوا از طریق شبکه مویرگی که شکل داده شده است، اتفاق بیفتد./841/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات