۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۷۵۹۸۳

دادگاه آل‎خلیفه شیخ محمد سعید العرادی را به حبس محکوم کرد

دادگاه رژیم آل خلیفه یکی از علمای بحرین را به دلایل واهی به حبس و کار اجباری محکوم کرد.
شیخ محمد سعید العرادی شیخ محمد سعید العرادی

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، دادگاه جنایی بحرین، حجت الاسلام شیخ محمد سعید العرادی از علمای این کشور را به اتهام توهین به یکی از مذاهب اسلامی به 6 ماه حبس محکوم کرد.

این دادگاه اعلام کرد که حجت الاسلام شیخ محمد سعید العرادی می تواند 6 ماه حبس صادر شده را با کار اجباری بگذراند.

وزارت کشور بحرین چندی پیش مدعی شد که شیخ محمد سعید العرادی در پی توئیت درباره یکی از حوادث تاریخی پس از وفات پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله و سلم) بازداشت شده است.

این درحالی است که رژیم آل خلیفه همواره به طرق مختلف به نمادهای شیعیان اهانت می کند.

شایان ذکر است که بحرین از 14 فوریه 2011 شاهد اعتراضات مردمی ضد رژیم آل خلیفه است.

مردم بحرین خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب در کشورشان هستند، اما رژیم آل خلیفه شمار زیادی از رهبران مخالف را بازداشت و با پرونده‌ سازی به زندان‌ های طولانی مدت محکوم کرده است.

نکته مهم در تظاهرات های مردم بحرین این است که طولانی شدن اعتراض به جنایات آل خلیفه موجب شده که این بحران نه تنها سبب نشد که حکومت بحرین در مسیر دستیابی به یک راهکار سیاسی برای ممانعت از گسترش شکاف با معترضان که بیش از نیمی از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، حرکت کند، بلکه با گذر زمان بر کمیت و کیفیت خشونت آل خلیفه علیه معترضان و مخالفان افزوده شده است.

رژیم آل خلیفه سلب تابعیت را با هدف « پاکسازی قومی » در بحرین انجام می‌دهد؛ زیرا تصور و برداشت آل خلیفه این است که صرفاً شیعیان بحرینی مخالف حکومت هستند. از این رو، با سلب تابعیت از شیعیان درصدد نوعی پاکسازی قومی و یا دست‌کم تغییر ترکیب جمعیت به نحوی که شیعیان در بحرین اکثریت نباشند، است./994/ب902/ف

ارسال نظرات