۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۷۷۱۰۴
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

اخلاق اسلامی برای حوزه از مهم ترین مسائل است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مسأله اخلاق اسلامی برای حوزه یکی از مسائل مهم در عصر حاضر است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار با جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: مسأله اخلاق اسلامی برای حوزه یکی از مسائل مهم در عصر حاضر است.

وی با بیان اینکه اخلاق که به آن حکمت عملی گفته می‌شود باید مبتنی بر حکمت نظری باشد، گفت: در بحث‌های نظری نباید عینا بحث‌های کلامی را مطرح کنیم بلکه معلم اخلاق اگر بخواهد رشته کلامی را مطرح کند باید مبتنی بر برداشت‌های کلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یکی از بزرگترین پیام پیامبران را اخلاق دانست و افزود: مسؤولیت حوزویان و طلبه‌ها همان مسؤولیت ائمه اطهار(ع) است و این آثار کارهای آن‌ها در جامعه دیده می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: در زمان‌های گذشته استکبار جهانی و انگلیس آسیب‌های بسیاری به حوزه‌های علمیه کشور وارد کردند و کمبودهای شدیدی در حوزه‌های علمیه ایجاد شد.

وی ادامه داد: شخصیت‌های بزرگی امروز از سوی حوزه‌های علمیه پرورش یافتند و با وجود بسیاری از آسیب‌ها امروز کارمان را با آزمون و خطا آغاز می‌کنیم که اگر در این جهت موفق شویم حوزه‎‌ها نیز موفق خواهند بود و اگر کم بیاوریم به همان میزان نیز حوزه‌ها کم خواهند آورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امام راحل در زمان انقلاب از نفوذ معنوی برخوردار بودند و به همین دلیل نیز با دست خالی در مقابل دنیای تا دندان مسلح پیروز شد./۹۳۱۴/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات