۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۸۵۲۹۳
مدیرمدرسه علمیه امام صادق قائمشهر:

طلاب نباید لحظه ای از مفاهیم قرآنی غافل شوند

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با بیان این که به طور حتم انس با کلام الهی آثار و برکات بسیار ارزشمندی برای طلاب خواهد داشت، گفت: مأنوس بودن یک طلبه با قرآن کریم سبب رشد علمی و اخلاقی در همه مراحل تحصیل خواهد شد.
طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد صادق سلیمانی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر امروز در مراسم آغاز به کار دوره تربیت معلم تفسیر نوین قرآن کریم که به میزبانی این مدرسه در حال برگزاری است به اهمیت توجه به قرآن در مدارس علمیه اشاره کرد و گفت: طلاب حوزه باید در توجه به مسائل قرآنی پیشگام باشند.

وی با بیان این که به طور حتم انس با کلام الهی آثار و برکات بسیار ارزشمندی برای طلاب خواهد داشت، افزود: مأنوس بودن یک طلبه با قرآن کریم سبب رشد علمی و اخلاقی او در همه مراحل تحصیل خواهد شد.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که در حال حاضر طلابی که به عنوان حافظ کل یا جزء در مدرسه قرآنی بیت النور قائمشهر مشغول فعالیت هستند از جمله طلاب نمونه و ممتاز حوزه علمیه استان به شمار می روند، خاطرنشان کرد: از جمله مهم ترین دلایل موفقیت آنها در عرصه علمی انس با کلام الهی است.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر در ادامه سخنان خود با بیان این که قرآن مسیر صحیح حرکت را به ما نشان می دهد، تصریح کرد: کسی که به معارف قرآنی متصل باشد به هیچ عنوان منحرف نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که انس با کلام الهی انحراف و کژی ها را از انسان دور می کند و نور و روشنایی را نصیب او خواهد کرد، بیان داشت: یکی از مهم ترین دلایل مشکلات امروز جامعه اسلامی فاصله گرفتن از معارف انسان ساز قرآنی است.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که علما و مراجع دینی همواره بر توجه طلاب و مدارس علمیه به انس با قرآن تأکید داشته و دارند، خاطرنشان کرد: طلبه ای که می خواهد مسیر رشد و تعالی را به سرعت در حوزه طی کند باید به معارف الهی انس پیدا کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با تأکید براین که طلاب حوزه علمیه افزون بر عمل به معارف قرآنی خود نیز با مروج مفاهیم ناب الهی در جامعه باشند، تصریح کرد: طلبه موفق کسی است که لحظه ای از زندگی او از قرآن و مفاهیم ناب الهی دور نباشد.

استاد حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود از قرآن کریم به عنوان جامع ترین و کامل ترین کتاب در عرصه هدایت و راهنمایی بشر یاد کرد و گفت: انس با مفاهیم قرآنی تضمین کننده زندگی یک طلبه خواهد بود./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات