۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۸۷۰۶۶
امام جمعه بیروت:

ایران دشمن عربستان نیست

امام جمعه بیروت خاطرنشان کرد: ایران دشمن عربستان نیست بلکه دشمن آن کسانی است که عظمت جهان اسلام را به اندازه یک گاو شیرده پایین آورده اند.
حجت الاسلام سید علی فضل الله خطیب جمعه منطقه حاره حریک بیروت

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین الحسنین واقع در منطقه «حاره حریک» بیروت برگزار شد، در حضور جمعی از شخصیت های سیاسی، اجتماعی، دینی و مومنان با اشاره به آخرین رویدادهای سیاسی و امنیتی منطقه گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی طی سخنانی از تصمیم خود برای سفر به برخی از کشورهای عربی خبر داد. ما نسبت به استمرار هر گونه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل هشدار می دهیم.

وی افزود: سران کشورهای عربی در حالی درپی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند که هنوز اراضی و مقدسات فلسطین در اشغال آنان قرار دارند و به دشمنی خود علیه مردم فلسطین و برخی از کشورهای عربی نظیر سوریه ادامه می دهند که در تازه ترین اقدامشان روز گذشته جنوب پایتخت سوریه را مورد هدف قرار دادند.

امام جمعه بیروت به سخنان حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهور ایران در کنفرانس بین المللی تقریب مذاهب اشاره کرد و گفت: سخنان رییس جمهور ایران مبنی بر همراهی با عربستان جهت مقابله با دشمنان با رویکرد مثبت اتخاذ شده است که امیدواریم با مواضع مثبت نیز به آن پاسخ داده شود. عربستان و ایران دشمن همدیگر نیستند بلکه دشمن آن کسانی هستند که جهان اسلام را تضعیف و جایگاه آن را به اندازه یک گاو شیرده پایین آورده اند.

وی در ادامه به آخرین رویدادهای لبنان اشاره کرد و بیان داشت: اتفاقات اخیر لبنان ریشه آن به گذشته باز می گردد و اکنون مجدد در حال تکرار شدن است. بستن جاده های منتهی به بیروت، سخنرانی های تند، اتهام پراکنی و انعکاس گسترده آن در رسان های و فضای های مجازی، طائفه گرایی و مذهب گرایی بخشی از این امور هستند. امتداد اختلافات سیاسی به خیابان ها پیامدهای بسیار بدی دارد که همه از عواقب آن به خوبی آگاه هستند و موجب تهدید ثبات و امنیت این کشور می شود و این وسط نیز کسانی قرار دارند که درپی استفاده از این آب های گل آلود هستند که انواع فتنه را در لبنان به راه بیندازند.

ارسال نظرات