۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۸۸۷۰۳
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز:

فکر و نیروی انسانی دو عنصر مهم در تحقق تمدن نوین اسلامی است

حجت الاسلام انوری گفت: فکر و نیروی انسانی دو عنصر بسیار مهم برای تحقق اهداف تمدن نوین اسلامی است.
محمد انوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌‎الاسلام محمد انوری، مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریر عصر امروز در دومین گردهمایی "نقشه راه انقلاب اسلامی" با بیان این که تلاش برای تحقق اهداف شکل گیری تمدن نوین اسلامی رسالتی همگانی است، اظهار داشت: این امر با ایده‌ها و تفکر غربی امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما نمی توانیم براساس تمدن غربی مسیری را طی کرده و به تمدن اسلامی برسیم بنابراین باید پای رفتن را بسازیم که در این زمینه لازم است نیروی انسانی مورد نظر تربیت شود. 

حجت الاسلام انوری فکر و نیروی انسانی را دو عنصر بسیار مهم در رسیدن به اهداف شکل گیری تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: برای این که پای حرکت مطلوب ساخته شود نیازمند تغییر در انگیزش هستیم. 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز تصریح کرد: متأسفانه در این زمینه بیشتر انگیزه های فردی در میان است،که البته با این انگیزه های فردی نمی توان به تمدن جهانی رسید بنابراین باید انگیزه های فردی به انگیزه های جمعی تبدیل شود. 

حجت‌‎الاسلام انوری با اشاره به اهمیت تغییر در نگرش و بینش برای رسیدن به اهداف کلان تاکید کرد: اگر کسی نگرش فردی داشته باشد و برای خودش در شبکه جایگاهی در نظر نگیرد هیچ نقشی را در رسیدن به این هدف ایفا نخواهد کرد. 

وی با بیان اینکه با روش های مرسوم نمی توان به تمدنی که مد نظر است، برسیم، ادامه داد: باید تغییری در روش ایجاد شود به طوری که از تغییر به تبیین حرکت کنیم؛ به عبارتی برای رسیدن به جهاد کبیر نیازمند تبیین هستیم که این تبیین در دانشگاه باید به خوبی اتفاق بیفتد./۹۳۵/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات