۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۵۹۰۲۰۳
عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی:

طلاب خواهر با مجهز شدن به علوم روز، زنان را در مقابل هجمه‌های دشمن مسلح کنند

طلاب خواهر با مجهز شدن به علوم روز، زنان را در مقابل هجمه‌های دشمن مسلح کنند
ابهری با تاکید بر اینکه طلاب پرچم‌داران ایمان، بصیرت و اخلاق و در یک کلمه فقه جعفری هستند، گفت: طلاب خواهر با مجهز شدن به علوم روز، زنان این مرز و بوم را در مقابل هجمه‌های دشمنان مسلح کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجید ابهری پژوهشگر و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، امروز در جلسه‌ای که به مناسبت هفته پژوهش و با حضور حجت الاسلام والمسلمین ناصحی تولیت مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: طلاب پرچم‌داران ایمان، بصیرت و اخلاق و در یک کلمه فقه جعفری هستند.

وی افزود: با توجه به شرایط کنونی که دشمنان با جنگ نرم چادر و حجاب بانوان کشورمان را مورد هدف قرار داده‌اند شما طلاب خواهر نقش مهمی در مسلح ساختن زنان این مرزوبوم به سلاح عفاف و حجاب بر عهده‌ دارید بنابراین باید به علوم روز مجهز شوید تا بتوانید در این زمینه ایفای نقش کنید.

ابهری بابیان اینکه مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) حوزه علمیه منحصربه‌فردی است که به تربیت طلاب توانمند اهتمام ویژه دارد، ابراز کرد: اما طلاب باید توجه داشته باشند که نباید فعالیت خودشان را تنها حوزه متمرکز کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: زیرا طلاب در کنار فراگیری علوم دینی باید تلاش کنند مشکلات و آسیب‌هایی را که جامعه با آن دست‌به‌گریبان است شناسایی و در حل آن اقدامی جهادی داشته باشند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی اینترنت را دریای اطلاعات دانست و گفت: طلاب باید توجه داشته باشند که فناوری‌های نوین مانع فعالیت‌های پژوهشی آنان نشود. با فعالیت‌های پژوهشی می‌توان گره‌های کور جامعه را باز کرد بنابراین نقش پژوهش در علوم دینی و علوم اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه طلاب خواهر با انجام تحقیقات علمی باید الگوی بانوان جامعه باشند، اظهار داشت: طلاب خواهر در کاهش آسیب‌های اجتماعی باید پیشگام باشند و با فعالیت‌های پژوهشی دلایل بروز و ظهور آسیب‌های اجتماعی مانند افزایش طلاق را بیابند.

ابهری ادامه داد: امروز دشمنان با راه‌اندازی 400 شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان هزاران خانواده ایرانی را مورد هدف تولیدات فاسد و مستهجن خود قرار داده‌اند تا با زشتی زدایی از افعال قبیح مردم را به سمت و سوی بی‌دینی سوق دهند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی اضافه کرد: با آمارهای به‌دست‌آمده میزان طلاق و نزاع‌های خانوادگی در خانواده‌های غیرمذهبی 4 برابر خانواده‌های مذهبی است و این آمار اهمیت دین‌مداری در خانواده را نشان می‌دهد؛ دشمن امروز دین مردم به ویژه نسل جوان ما نشانه رفته است و می‌طلبد طلاب به صورت جدی با این هجمه‌ها مقابله کنند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات