۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۹۸۲۴۳
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

توسعه کشور باید بر اساس پایه‌های دینی باشد

توسعه کشور باید بر اساس پایه‌های دینی باشد
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: ما به دنبال توسعه‌ای در کشور هستیم که بر اساس پایه‌های دین رشد کرده، چهره دینی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور در دیدار با طلاب حوزه علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: حقیقتاً ما به زابل به‌عنوان یکی از نقاط تمرکز فرزندان اهل‌بیت(ع) در این منطقه افتخار می‌کنیم، شما و پدران شما قرن‌ها علم اهل‌بیت‌(ع) را در این منطقه برافراشته و دشمنی دشمنان نیز نتوانسته است شما را از این مسیر الهی خارج کند.

وی با بیان اینکه امروزه ما در شرایط بسیار ویژه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران را اداره می‌کنیم افزود: پیش از انقلاب اسلامی تنها ۳۵ درصد از زنان کشور سواد داشتند و پس از انقلاب فرصت رشد و ارتقای بانوان پیش از پیش فراهم شد، حدود 89 درصد جمعیت زنان ایران باسواد و بیش از 35 درصد زنان نیز دارای تحصیلات عالیه هستند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور ابراز کرد: با توجه به رشد علمی و سواد زنان پس از انقلاب اسلامی، حوزه علمیه خواهران باید بتواند بانوانی را در حوزه‌ها تربیت کند که قدرت رهبری دینی این جمعیت تحصیل‌کرده را داشته باشند، پیشرفت مردم در ایران تنها در سایه دین پایدار خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور تشریح کرد: ما انقلاب اسلامی را با قرائت و دیدگاه اهل‌بیت(ع) به دین و زندگی ایجاد کرده و به دنبال ساختن ژاپن و آلمان نیستیم، ما به دنبال توسعه‌ای در کشور هستیم که بر اساس پایه‌های دین رشد کرده، چهره دینی داشته و جمال آن بر پایه‌های دینی نمایان باشد.

وی ادامه داد: اگر قدرت رهبری دینی در کشور ضعیف شود، هر پیشرفت و توسعه‌ای که در کشور صورت گیرد دیگر آن پیشرفت مورد نظر انقلاب، اسلام و اهل‌بیت(ع) نیست و به همین دلیل حوزه‌های علمیه دارای وظیفه‌ای بسیار خطیر و سنگین هستند.

مدیر حوزه‌‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه مردم امروز تحصیل‌کرده بوده و دریچه‌های نگاه آن‌ها نسبت به قبل بازتر شده است خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی در عرصه دانشی فرصت‌های بسیار زیادی برای مردم کشور ایجاد شد و توانایی دانشی بسیاری از مردم شکوفا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور عنوان کرد: دانش یک توانایی است و پس از تحصیل علم توانایی‌هایی برای انسان ایجاد می‌شود و شما خواهران طلبه به‌وسیله این توانایی دانشی که برای شما ایجاد می‌شود فرصت پاسخگویی به مسائل و مباحث دینی مردم را پیدا می‌کنید.

وی با بیان اینکه وقتی سطح دانش مردم در کشور بالا می‌رود فرصت‌ برای گشوده شدن دریچه‌های دانشی بسیار زیادی برای دانشمندان فراهم می‌شود، اظهار کرد: اگر حوزه علمیه خواهران نتواند قدرت رهبری و مرجعیت دینی خود در بانوان را بالا ببرد تلاش دیگر ابعاد توسعه در کشور نیز نافرجام می‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت پور بیان کرد: به‌عنوان‌مثال کلیسا دانشگاه‌ها را در اروپا راه‌اندازی کرد و دانشمندان و تحصیل‌کرده‌های دانشگاه‌ها نیز علیه کلیسا قیام کردند، در درگیری میان دانشگاه و کلیسا این کلیسا بود که حذف شد و حاکمیت خود را از دست داد.

وی افزود: مدیریت هوشمندانه بر جامعه‌ای که دانشمند شده و رشد کرده است، دخترانی فاضله، با ظرفیت علمی بالا و باقدرت درک مخاطب و دانایی لازم نسبت به منابع اسلامی تربیت می‌کند، اگر شما می‌خواهید ادامه‌دهنده مسیر حضرت فاطمه(س) باشید باید اطلاعات خود را پیرامون دین و سپس حوادث بیرونی بالا ببرید در غیر این صورت قدرت رهبری و مرجعیت دینی برای بانوان را از دست می‌دهید./998/د102/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات