۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۶۰۰۰۷۵
حجت الاسلام ابراهیمی تشریح کرد؛

روش انتقال مفاهیم دینی به قشر نوجوان

روش انتقال مفاهیم دینی به قشر نوجوان
استاد حوزه علمیه گفت: برای انتقال مفاهیم به قشر نوجوان سه روش عینی، اعتباری و انتزاعی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیمی استاد حوزه علمیه چهارشنبه شب در جمع دانش پژوهان سطوح عالی موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تشریح برخی اصول تبلیغی در مواجهه با قشر دانش آموز گفت: اولین موضوعاتی که دانش آموزان باید بدانند و مورد نیاز آنهاست، توحید افعالی و شهود وحدت پشت ربوبیت عالم یا به تعبیری توحید ربوبی، به صورت غیر مستقیم است.

برای انتقال مفاهیم به قشر نوجوان سه روش وجود دارد

وی در ادامه ضمن تعریف و ارائه ی اقسام مفاهیم خاطرنشان کرد: مفاهیم یا عینی هستند که به معنای مفاهیم تجربی و حسی است، یا اعتباری و عالم فعلی زندگی بشری است و یا انتزاعیاتی است که نه عینی است و نه اعتباری مانند مفاهیمی همچون؛ ملائک، خداوند و ... که از این قبیل است و ما برای انتقال مفاهیم از این سه روش استفاده می کنیم.

برخی مفاهیم ادراک ذهنی و برخی دیگر ادراک قلبی است
استاد حوزه علمیه در ادامه اصول تربیتی قشر دانش آموز ابراز داشت: انسان برخی مفاهیم را با ذهن و برخی را با قلب ادراک می کند، احکام دین نیز برخی مستقیما قلب را بیدار می کنند و نیاز به هیچ واسطه ای ندارند مثل: نماز جمعه، نماز جماعت و راهپیمایی که از جمله این موارد است.

وی در پایان اشاره کرد: برای تبلیغ در حوزه های دانش آموزی و سنین تا ۱۳ سال باید ابتدا با روش جذاب سازی احکام و ایجاد ابتکاراتی در این موضوعات این قشر را به مرور آشنای با مبانی دینی کنیم و موجب بیداری قلب آنان شویم./۸۱۱/پ310/ب1

ارسال نظرات