۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۰۴۴۰۳
معاون امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت:

زائران برای سفر معنوی حج تمتع نیاز به آمادگی کامل دارند

زائران برای سفر معنوی حج تمتع نیاز به آمادگی کامل دارند
معاون امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت با بیان اینکه زائران برای سفر معنوی حج تمتع نیاز به آمادگی کامل دارند، گفت: حجاج باید اخلاص را در خود تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید جواد مظلومی، معاون امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت ظهر امروز در همایش آموزشی زائران حج تمتع 98 استان اظهار داشت: زائران باید قبل از اعزام به حج تمتع در جلسات و کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند تا با برخی از امورات آشنا شوند.

وی با بیان اینکه زائران برای سفر معنوی حج تمتع نیاز به آمادگی کامل دارند، گفت: آمادگی جسمی در این سفر معنوی مهم است چرا که پیاده‌روی در این سفر زیاد است و اگر زائر آماده نباشد نمی‌تواند بهره کافی را ببرد.

معاون امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت افزود: اقشار و سنین مختلف از سراسر جهان در این سفر هستند و حجاج باید به لحاظ اخلاقی نیز آماده باشند تا شاهد برخی از حوادث نباشیم.

حجت الاسلام مظلومی تصریح کرد: همچنین آمادگی علمی نیز در این سفر مهم است و حجاج قبل از سفر باید نسبت به آن آگاه باشند و آمادگی علمی خود را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه حج برای زائران منافع و دستاوردهایی دارد، ادامه داد: حجاج با آمادگی معنوی به این سفر نورانی اعزام شوند به طور قطع بهره بیشتری می‌برند و بهره گیری از حج نیز به میزان خلوص انسان بستگی دارد.

معاون امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت خاطرنشان کرد: حجاج باید اخلاص را در خود تقویت کنند و در روایات آمده که زائران حجاج بهتر است قبل از سفر اموال خود را تطهیر و بدهی‌های خود را پرداخت کنند.

گفتنی است؛ همایش آموزشی زائران حج تمتع 98 برای یک هزار نفر از زائران بیرجند، خوسف و سربیشه برگزار شد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات