۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۶۰۵۹۳۹

مشارکت رهبران دینی ۲۷ کشور در کنفرانس جوانان مسلمان آفریقا

مشارکت رهبران دینی ۲۷ کشور در کنفرانس جوانان مسلمان آفریقا
کنفرانس بین‌المللی ویژه قاره آفریقا با عنوان «نقش جوانان مسلمان آفریقا در ساخت آفریقای فردا» در کامپالا پایتخت اوگاندا برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کنفرانس بین‌المللی ویژه قاره آفریقا با عنوان «نقش جوانان مسلمان آفریقا در ساخت آفریقای فردا» با حضور رهبران و مفتی‌های ۲۷ کشور آفریقایی در کامپالا (پایتخت اوگاندا) برگزار شد.

در این کنفرانس که با همکاری شورای بین‌المللی جوامع مسلمان واقع در امارات متحد عربی و شورای عالی مسلمانان اوگاندا در هتل «مروارید» کامپالا برگزار شد، محمدرضا قزلسفلی، رایزن فرهنگی کشورمان حضور داشت.

علی وایسوا، معاون مفتی اوگاندا در سخنانی، گفت: این کنفرانس به بررسی جامعه‌شناسانه نقش مثبت جوانان و افزایش سطح آگاهی جوانان مسلمان در توسعه پایدار آفریقا پرداخته است.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در کنفرانس دستاوردهای سازنده آن را در کشورهای خود اجرا خواهند کرد.

دبیرکل شورای مسلمانان با بیان اینکه هماهنگی لازم میان ادیان و مذاهب اوگاندا وجود دارد، گفت: جوانان سرشار از انرژی و قدرت هستند، لذا بر رهبران دینی و مفتی‌ها لازم است به عنوان مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقدام برای تحقق بخشیدن به پتانسیل‌های نهفته در آن‌ها وارد عمل شوند.

شعبان رمضان موباجه، مفتی اوگاندا نیز در این مراسم گفت: آفریقا دارای منابع طبیعی غیر قابل تصور است که سال‌های طولانی توسط استعمارگران غارت می‌شد. خسارت‌های وارده به منابع انسانی آفریقا توسط استعمارگران و عدم توجه به این ظرفیت حیاتی در قاره غنی آفریقا دردناک است.

وی تأکید کرد: اتحاد، همکاری، هماهنگی، همدردی، اجتناب از تفکرات و اقدامات افراطی از ضروری‌ترین نیاز امروز جهان اسلام است./983/ب

منبع: ایکنا

ارسال نظرات