۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۱۱۶۷۷
استاد دانشگاه تهران:

معامله قرن یک طرح موذیانه برای درگیر کردن کشورهای مسلمان با یکدیگر است+فیلم

معامله قرن یک طرح موذیانه برای درگیر کردن کشورهای مسلمان با یکدیگر است+فیلم
استاد دانشگاه تهران گفت: معامله قرن یک طرح موذیانه برای درگیر کردن کشورهای مسلمان با یکدیگر است در حالی که هویت فلسطین قدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین رویوران استاد دانشگاه تهران، امروز در همایش آمریکا و جنایت های قرن که به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی و به همت مجمع بین المللی اساتید مسلمان دانشگاه ها در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: در منشور سازمان ملل دو اصل وجود دارد که یکی از آنها تعیین سرنوشت است که حق همه ملت‌ها به شمار می‌رود و جالب است که در میان این مهم جامعه فلسطین تنها جامعه‌ای است که اجازه ندارد یک دولت مستقل داشته باشد.

وی با بیان اینکه اسرائیل به شکل قانونی با مردم فلسطین نژادپرستانه رفتار می‌کند، ابراز کرد: در نظام کنونی جهان ده‌ها قطعنامه برای مردم فلسطین وجود دارد که باید حق مردم فلسطین به رسمیت شناخته شود.

رویوران ادامه داد: اسرائیل حتی همین 20 درصد از کرانه باختری را برای فلسطینی‌ها قبول ندارد و هر لحظه اقدام به دزدی می‌کند.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه غرب به دنبال تثبیت اسرائیل در منطقه است، اظهار کرد: در پیمان اسلو زمین در برابر صلح اعلان شد تا اسرائیل به رسمیت شناخته شود در این طرح که قرار بود 5 سال اجرایی شود نه تنها صهیونیست‌ها از کرانه باختری خارج نشدند بلکه ده‌ها شهرک یهودی‌نشین را راه‌اندازی کردند.

وی با بیان اینکه آنچه در معامله قرن مطرح شده تغییر پایه گفتگو است، عنوان کرد: در گذشته پایه گفتگو حقوقی بود و آن چیزی که امروز آمریکا در معامله قرن مطرح می کند با این پایه تفاوت دارد.

رویوران با بیان اینکه معامله قرن یک فرایند است، اظهار کرد: اینکه سفارت آمریکا به قدس منتقل می‌شود جزء همین فرآیند است بنابراین معامله قرن طرح نیست بلکه فرآیندی در حال انجام شدن است.

استاد دانشگاه با بیان اینکه امروز همه هم و غم آمریکا آن است که اجازه ندهد فلسطینی‌ها به سرزمین خود برگردند، ابراز کرد: آمریکا همواره از اسرائیل حمایت کرده است.

رویوران با بیان اینکه ایجاد یک دولت فلسطینی در غزه از اهداف معامله قرن است اما هویت فلسطین قدس و این طرح موذیانه است، خاطرنشان کرد:‌ معامله قرن بسیار اتوکشیده و برای درگیر کردن کشورهای مسلمان با یکدیگر است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 4

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات