۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۱۴۴۳۴

بازدید سفیر واتیکان از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

بازدید سفیر واتیکان از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
سفیر واتیکان در ایران ضمن بازدید از آثار منتشره پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به دیدار و گفت و گو با مسئولان پژوهشگاه و پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پرداخت.

به گزارش خبرگزاری رسا، لئوبوکاردی سفیر واتیکان در ایران ضمن بازدید از آثار منتشره پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به دیدار و گفتگو با مسئولان پژوهشگاه و پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پرداخت.

در ابتدا این دیدار، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به معرفی پژوهشکده ها و مراکز پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پرداخت و با توجه به فعالیت های انجام شده پژوهشگاه در حوزه اسلام و مسیحیت، خواستار افزایش ارتباط بین علمای شیعه و علمای مسیح شد.

وی با توجه به در پیش بودن همایش بین المللی جاوادنگی نفس در اسلام و مسیحیت در اسفند ماه سال جاری، همکاری و مشارکت بیشتر واتیکان را در این رویداد بزرگ را خواستار شد.

دکتر ابراهیم علیپور رئیس پژوهشکده فلسفه وکلام اسلامی نیز به تشریح فعالیت های پژوهشکده فلسفه و کلام در سه حوزه الهیات، کلام و فلسفه و فلسفه اخلاق و کارهای تطبیقی در حوزه اسلام و مسیحیت پرداخت.

رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی با اشاره به همایش های برگزار شده این پژوهشکده و پژوهش هایی در حوزه اسلام و مسیحیت در عصر حاضر، تقرب به خداوند در اسلام و مسیحیت، اخلاق مسیحی در سال های گذشته، به برنامه های پیش روی این پژوهشکده پرداخت. وی افزود در همایش اول استقبال خوبی از سوی بیشتر میهمان در حوزه مسیحیت شد و ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز همکاری خوبی از سوی واتیکان در این حوزه صورت پذیرد.

دکتر سوری نیز به فعالیت های انجام شده در خصوص همایش بین المللی جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت پرداخت و افزود که تاکنون ۶۰ چکیده انگلیسی و عربی از کشورهای ژاپن، مصر و ایالات متحده و...دریافت شده است.

در ادامه لئوبوکاردی سفیر واتیکان در ایران به موسسات و نهادهای مختلفی که در قم فعالیت دارند و کارهای متنوعی که در این نهاد و موسسات انجام می شود، پرداخت و گفت لازم است که این نهادها نماینده واحدی داشته باشند تا امکان ارتباط آنها با واتیکان بهتر صورت بگیرد.. ضمن اینکه نهادها و موسسات قم باید بدانند که با چه کسی و نهادی ارتباط داشته باشند و اولین توصیه وی ارتباط با موسسه FIUC در رم بود.

وی دیالوگ و گفتگوی مستقیم را شرط اساسی برای ارتباطات بیشتر بر شمرد و اشاره کرد که در واتیکان موسسه ای هم برای گفتگوی بین ادیان وجود دارد و این امکان از طرف وی وجود دارد که ارتباط پژوهشگاه را با این موسسه و موسسات دینی دیگر در واتیکان برقرار کند.

در پایان این دیدار طرفین به راهکارهای موثر برای مشارکت بهتر واتیکان در همایش بین الملللی «جاودانگی نفس در اسلام و مسیحیت» و ارتباطات بیشتر طرفین پرداختند./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات