۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
کد خبر: ۶۱۴۴۹۳
آیت الله صدیقی:

امر به معروف و نهی از منکر تنها با آموزش نهادینه و فراگیر نمی‌شود

امر به معروف و نهی از منکر تنها با آموزش نهادینه و فراگیر نمی‌شود
امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها با آموزش نهادینه و فراگیر نمی‌شود، گفت: برای فراگیر شدن این فریضه دینی نیازمند مهارت هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، عصر امروز در آخرین نشست تخصصی بیست و ششمین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی که همه روزه از 13 تیرماه ویژه طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر استان به میزبانی شهرکرد برگزار شد، با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر از منظر قرآن اظهار کرد: خداوند دستور داده باید از میان شما مؤمنین افرادی که هدف مشترکی دارند، جامعه را به خیر دعوت کنند.

وی با تأکید بر اینکه اولین وظیفه ما این است که برای جامعه ثابت کنیم که خیرخواه آن ها هستیم، اظهار کرد: باید خیر بودن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خود را نشان دهد و اگر این شد، مردم خودشان به سمت این فریضه سوق داده می شوند.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه نصرت خدا شامل کسی می شود که یار و یاور خدا باشد، گفت: کسانی در جبهه نصرت خدا قرار می گیرند که وقتی حکومت تشکیل می دهند در مرحله اول به فکر ارتباط با خداوند متعال هستند و در مرحله بعد، ارتباط با خلق خدا را دستور کار خود قرار می دهند.

وی با تأکید بر اینکه معروف در کمک به مردم خلاصه می شود، تصریح کرد: در واقع آمرین به معروف بهترین حامیان مردم هستند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه همه مردم جامعه نسبت به معروفات تشنه هستند چراکه از باطن وجودی آن ها نشأت می گیرد، خاطرنشان کرد: منکر در همه جوامع بشری ناشناخته است؛ کسانی که نسبت به بدی ها بی تفاوت نیستند، به یقین عاقبت به خیر خواهند شد.

آیت الله صدیقی با تأکید بر اینکه هر کسی در هدف مشترک اجتماعی حضور نداشته باشد، باید بازخواست شود، ابراز کرد: کسی که در مقام نجات گرفتاران فکری، عملی و عقلی باشد، خداوند به او سمت سفارت می دهد و این وعده الهی است که محقق خواهد شد.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه هر کسی گناه ببیند و بی تفاوت باشد، باید در انسانیت و غیرت دینی خود شک کند، اظهار کرد: بی تفاوتی در جامعه از غده سرطانی به مراتب خطرناک تر است.

آیت الله صدیقی با اشاره به اینکه باید در بحث امر به معروف و نهی از منکر به فکر امور ریشه ای باشیم، خاطرنشان کرد: یکی از امور ریشه ای در شرایط کنونی جامعه فضای مجازی است که متأسفانه نتوانسته ایم در این زمینه بومی گرایی انجام دهیم؛ مسؤولانی که در این زمینه کوتاهی کرده اند باید پاسخگو باشند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر تنها با آموزش نهادینه و فراگیر نمی شود، گفت: برای فراگیر شدن این فریضه دینی نیازمند مهارت هستیم؛ باید مخاطب را بشناسیم و بدانیم در چه شرایطی و در چه زمانی باید امر به معروف و نهی از منکر کنیم./9457/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات